گرگان؛

تکمیل چرخه اقتصادی روستاها در برنامه ششم توسعه

در برنامه ششم توسعه چرخه اقتصادی روستاها و کشاورزی با صنایع تبدیلی تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان‌های شرق گلستان گفت: تجهیز کشاورزی به سیستم نوین و به صورت گلخانه‌ای باید توسعه و گسترش یابد و با این اقدام بخش زیادی از بیکاری جوانان برطرف می‌شود.

لاریجانی افزود: موضوع کشاورزی و حمایت از کشاورزان جزء برنامه‌های مهم است که در برنامه ششم نیز به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده هم به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهیم داشت تا کشاورزان از امنیت روانی خوبی برخوردار باشند.

لاریجانی اضافه کرد: پیگیری جدی خواهیم داشت تا خسارت کشاورزان گلستان هر چه سریع‌تر پرداخت شود، اما ساز و کار بیمه‌ای باید در دستور کار باشد تا در آینده نگرانی وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: فرودگاه کلاله از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار است و این گونه که گفته شده مسافران کمی دارد، به محض رسیدن به تهران درباره فعال شدن این فرودگاه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی گفت: راه‌آهن گرگان-مشهد از موضوعات مهم راهبردی است و بخش فاینانس برعهده روسیه است که در حال تامین است و با راه‌اندازی طرح های راه آهن دغدغه کشور از بین رفته و آورده خوبی برای منطقه ایجاد شود.

لاریجانی درباره منطقه آزاد اینچه‌برون و توسعه روستاها اضافه کرد: این لایحه در حال بررسی است که اگر با اصول درست حرکت شود آینده خوبی برای منطقه خواهیم داشت و ما کمکها و مساعدتهای لازم را داریم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.