گیلان؛

اعلام آمادگی یک شرکت هلندی برای ساخت کارخانه کشتی سازی انزلی

یک شرکت سرمایه گذاری هلند برای احداث کارخانه کشتی سازی در مجتمع بندری کاسپین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیرعامل منطقه آزاد انزلی امروز گفت : جمعی از سرمایه گذاران یک شرکت کشتی سازی هلند امروز از طرح های زیر ساختی منطقه آزاد انزلی بازدید و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کردند.

رضا مسرور در ادامه به نقش منطقه آزاد انزلی در مبادلات تجاری منطقه و موقعیت این منطقه در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک اشاره کرد و   افزود : نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان روسیه ، کراسنودسک ترکمنستان ، اکتائو قزاقستان و باکوی آذربایجان و اتصال به شبکه ریلی  در آینده نزدیک از مهمترین مزایای منطقه آزاد انزلی است.
وی بازار ایران، مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از قبیل روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان و سهم ناچیز ایران در مبادلات با این کشورها را تبین کرد و گفت : با راه اندازی مجتمع بندری کاسپین سهم ایران در این مبادلات افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود : ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال - جنوب به جای مسیر کانال سوئز  باعث کاهش 40 درصدی زمان حمل و نقل و صرفه‌ جویی 30 درصدی در هزینه ها می شود.
رضا مسرور مسیر تجاری مهم دیگری را که از منطقه آزاد انزلی عبور می کند جاده ابریشم دانست که از اروم چی چین آغاز و از طریق مسیر دریایی بندر اکتائو به بندر انزلی و سپس به اروپا متصل می شود.
وی مختصاتی از مجتمع بندری کاسپین اعلام کرد و افزود : این مجتمع بندری به عنوان بزرگترین مجتمع بندری خزر با 22 پست اسکله و توان تخلیه و بارگیری سالانه 15 میلیون تن کالا در حال ساخت و تکمیل است. 
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزود :  هم اکنون 5 پست اسکله با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است  که تا پایان امسال 2  پست اسکله با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.
مدیر اجرایی شرکت  شرکت کشتی سازی هلند نیز گفت : تسهیلات و مشوق های منطقه آزاد انزلی در زمینه سرمایه گذاری خارجی از دلایل اصلی این شرکت برای سرمایه گذاری در این منطقه است و مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده است.
 
کی دیویدن افزود : با توجه به ظرفیت های قانونی منطقه  آزاد انزلی و موقعیت استراتژیک بندر کاسپین در دریای خزر، این شرکت علاقمندی خود را برای سرمایه گذاری و احداث  کارخانه کشتی سازی در این مجتمع بندری را اعلام کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.