عدنان محمود در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت

سفیر سوریه در تهران گفت: آنچه امروز در حلب شاهد آن هستیم پیروزی بزرگی برای سوریه و همپیمانانش به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

پیروزی حلب نتیجه اراده مردم سوریه بود/ ایران در قلب این پیروزی قرار داشت/ پس از تثبیت اوضاع حلب تدمر هم به آغوش میهن باز خواهد گشت"عدنان محمود" سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پیروزی ارتش سوریه در آزادسازی حلب گفت: پیروزی امروز یک پیروزی استراتژیک است که مرحله‌ای اساسی از نابودی تروریسم در نقاط مختلف سوریه به شمار می‌‌آید پیروزی ارتش سوریه و محور مقاومت شکسته شدن پرچم تروریست تکفیری در منطقه است.

وی اظهار داشت: کسانی که به لحاظ لجستیکی و مالی از تروریست‌ها حمایت کردند در حال حاضر به مشکل خورده‌اند و برنامه‌های آنها هم اینک در سوریه با شکست سنگینی روبه رو شده است.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به برنامه‌های ارتش این کشور در ادامه پاکسازی از تکفیری‌ها گفت: سیاست دولت سوریه پاکسازی همه مناطق این کشور از وجود تکفیری‌هاست و آنچه که ما از طرف آمریکا و حامیان منطقه‌ایِ تکفیری‌ها در تدمر شاهد آن هستیم در واقع واکنشی است به پیروزی‌های ما در حلب.

وی افزود: عملیات حمله به تدمر توسط داعش صورت گرفته و از طرف آمریکا و غربی‌ها در حال اجراست تا بتوانند از تدمر به عنوان پایگاهی برضد حاکمیت استفاده کنند و کمک‌های لجستیکی و مالی را به خوبی در اختیار آنان قرار دهند از همین رو مطمئن باشید که تدمر بعد از تثبیت اوضاع در حلب به دولت جمهوری عربی سوریه بازخواهد گشت.

عدنان محمود تصریح کرد: به صراحت می‌گویم آنچه که در حلب اتفاق افتاد نتیجه اراده مردم سوریه بر آزادی این شهر بود و همانطور که دولت سوریه قرار بر آزادی این شهر گذاشت به خوبی عملیات پاکسازی تکفیری‌ها از این شهر را به خوبی به انجام رساند به همین ترتیب نابودی برنامه تکفیری‌ها خط بطلان بزرگی بر سیاست‌های آنها و اربابانشان در سوریه و منطقه کشید. 

وی تاکید کرد: جنگ سوریه یک جنگ همیشگی علیه تروریسم است که از طرف آمریکا و مزدورانش در منطقه حمایت و پشتیبانی می‌شود.

سفیر سوریه ضمن اشاره به نقش اسرائیل در اتفاقات سوریه اظهار داشت: از طرفی ما نباید فراموش کنیم که صهیونیست‌ها یکی از عوامل اصلی هماهنگی و ارتباط تروریست‌ها باهم هستند کمک‌های مالی و تسلیحاتی آنها به تکفیری‌ها و حتی اجرای عملیات‌های نظامی آنها در تمام نقاط سوریه مشاهده شده است و تمامی حمایت‌ها با تشویق آمریکا، اسرائیل و دیگر دولت‌های منطقه صورت می‌گیرد.

عدنان محمود در پاسخ به این سوال که وضعیت تروریست‌های تکفیری پس از ترک حلب چگونه خواهد بود گفت: امروز همه دولت‌های غربی و حامیان تروریست‌ها در حال تلاش برای نجات دادن تکفیری‌ها در سوریه هستند زیرا تنها محدوده بسیار کوچکی از حلب در اختیار آنها قرار دارد و تمام تلاش‌ها و تماس‌هایی که حامیان داعش برای ایجاد آتش بس برقرار می‌کنند به منظور نجات تکفیری‌هایی است که شهروندان غیرنظامی را به گروگان گرفته‌اند، آنچه در این چند روز، گذشته است نشان می‌دهد که آمریکا و دولت‌های منطقه‌ای چه میزان سلاح و کمک‌های مادی در اختیار تروریست‌ها گذاشته‌اند. تکفیری‌های موجود در حلب حتی از رسیدن مواد غذایی مردم عادی نیز جلوگیری می‌کردند.

وی ضمن اشاره به وضعیت امروز محور مقاومت در جنگ علیه تکفیری‌ها گفت: آنچه امروز در حلب شاهد آن هستیم پیروزی بزرگی است که برای سوریه و همپیمانانش به خصوص جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است، ایرانی که درقلب این پیروزی قرار داشته و دارد و با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و مردم ایران و تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به مردم سوریه کمک کرد.

سفیر سوریه تصریح کرد: استراتژی مشترک ایران و سوریه مبارزه با ترویسم است که البته با هماهنگی‌های روسیه صورت خواهد گرفت. این استراتژی که بخشی از آن هم اکنون در حلب محقق شده ثبات و امنیت را در مقابل اندیشه‌های تکفیری تثبیت کرد.
 
عدنان محمود با اشاره به آخرین وضعیت میدانی در سوریه خاطر نشان کرد: اوضاع میدانی در سوریه هم اینک به گونه‌ای است که دولت و ارتش جمهوری عربی سوریه با کمک محور مقاومت در حال مبارزه مستقیم با تروریسم در منطقه هستند و قصد دارند تا نابودی کامل تکفیری‌ها به مبارزه خود ادامه دهند. تلاش ما این خواهد بود که تمامی مناطق اشغال شده از وجود آنان پاک شود و آوارگان نیز به شهرهای خود بازگردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۵
درود بر غیرتتان پیروز شهیدان ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۵
ان حزب الله هم الغالبون
آخرین اخبار