یک سوم پناه‌جویان اخراج شده به افغانستان سابقه جرمی داشتند

وزیر کشور آلمان گفت: یک سوم از ۳۴ تن از پناهجویی که به کشورشان باز گشتند جنایتکاران بودند.

یک سوم پناه‌جویان اخراج شده به افغانستان سابقه جرمی داشتند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، توماس دی مایزیر وزیر کشور آلمان گفته است که یک سوم از ۳۴ تن از پناه‌جویانی که به افغانستان باز گشتند جنایتکاران بودند که از به دلیل دزدی، قاچاق مواد مخدر، تجاوز و قتل زندانی بودند.

براساس این گفته‌های وزارت کشور آلمان، این پناهجویان به اتهام دزدی، تجاوز، قاچاق مواد مخدر و قتل زندانی بودند.

در همین حال، گزارش‌های تازه اتحادیه اروپا  نشان می دهند  که در سه ماه سوم سال روان میلادی، بیش از ۶۲ هزار شهروند افغانستان، در کشورهای اروپایی در خواست پناه‌جویی داده اند.

قرار بود ۵۰ تن از پناه‎جویان افغان که درخواست پناه‎جویی شان در آلمان رد شده بود، به کشور بازگردانیده شوند، اما تنها ۳۴ تن به کشور برگشتند.

مقام‎های آلمانی می‎گویند که  ۱۶ تن دیگر  فرار کرده اند و روشن نیست به کجا رفته اند.

توماس دی مایزیر، وزیر کشور آلمان، در این باره روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «یک سوم از ۳۴ تن جنایتکاران بودند که از بهر دزدی، قاچاق مواد مخدر، تجاوز و قتل زندانی بودند. برخی از آنان به گونه مستقیم از زندان اخراج شدند.»

به گفته وی، بخش بزرگی از این پناه‌جویان، کسانی هستند که سال‌ها در آلمان زنده‌گی کرده‌اند.

شمیرا سترمن، عضو شبکه مهاجران افغان در آلمان، گفت: «ما در همبستگی با کسانی هستیم که در این هواپیما روانه افغانستان استند و می‌خواهیم بگوییم که این بی عدالتی است، زیر این درست نیست که شما مردم را به یک منطقۀ جنگی بفرستید.»

طلوع نوشت: مقام‌های آلمانی همچنان گفته اند که درخواست پناه‌جویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ شهروند افغان در آلمان رد شده است و قراراست آنان به کشور شان باز گردانیده شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۴:۱۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۵
ای کاش همه افغاتی هایی که در ایران زندگی میکنند اخراج شوند و عوض اینکه جای جوانان بی کار کشورمان را بگیرند بروند و کشور خودشان را آباد کنند.
آخرین اخبار