هفت نفر به دنبال نامزدی جناح چپ فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری هستند

هفت نفر به منظور دریافت کاندیداتوری رسمی جناح چپ در انتخابات سال 2017 فرانسه نامزد شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ هفت نفر در انتخابات درون حزبی برای تعیین نامزد جناح چپ فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور نامزد شده اند. 
هفت نامزد از جمله شش مرد و یک زن درانتخابات درون حزبی چپگرایان فرانسه که در روزهای 22 و 29 ژانویه برگزار می شود شرکت می کنند.

توماس کلی رئیس نهاد برگزار کننده انتخابات درون حزبی چپگرایان فرانسه امروز در این باره گفت: در مجموع 24 نفر در ابتدا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 نامزد شده بودند؛ اما با در نظر گرفتن شرایط و حمایت های لازم برای شرکت در این رویداد سیاسی، ما هفت نفر که دارای سابقه فعالیت سیاسی بودند انتخاب کردیم که پنج نفر آنها در دوران ریاست جمهوری فرانسوا اولاند، سمت های وزارتی داشته اند.

با این حال اختلافات زیادی بین شخصیت های جناح چپ از نظر گرایش سیاسی وجود دارد. 

ژان لوک ملانشون نامزد چپ رادیکال و امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد پیشین فرانسه هر دو اعلام کرده اند که در انتخابات درون حزبی چپگرایان فرانسه برای گزینش نامزدی آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 شرکت نخواهند کرد. هر کدام از این دو نفر بر اساس نتایج نظرسنجی از 13 درصد آراء برخوردار هستند. 

اما برعکس در جناح راستگرای افراطی، ژان «مارین لوپن»، رهبر جبهه ملی فرانسه، از همین حالا رقابت های انتخاباتی خود را با فرانسوا فیون، نامزد جناح راست و میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور، آغاز کرده است.

در چنین فضا و شرایط دشواری اولاند که به خاطر عملکرد نه چندان خوب اقتصادی اش طی پنج سال دوره ریاست جمهوری محبوبیت زیادی در میان مردم ندارد مجبور شد برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری کشور نامزد نشود. مانوئل والس نخست وزیر اولاند از این فرصت استفاده و با کناره گیری از سمتش ، خود را برای شرکت در این انتخابات درون حزبی نامزد کرد. 

مانوئل والس 54 ساله که جناح راست سوسیالیست های فرانسه را نمایندگی می کند امیدوار است که جناح چپ را که اکنون به شدت دچار اختلاف شده است متحد کند. اما در این مسیر باید با آرنو مونته بورگ وزیر اقتصاد پیشین فرانسه، بنوا هامون و ونسان پیون، دو وزیر پیش آموزش فرانسه، سیلویا پینل، وزیر پیشن مسکن، فرانسوا دو روژی، نماینده طرفدار محیط زیست در پارلمان فرانسه، و ژان لوک بنامیاس، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا، رقابت کند.

برای تعیین نامزد نهایی چپگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در مجموع سه مناظره برگزار خواهد شد. در روز 25 ژانویه نیز دو نامزد نهایی با هم رقابت خواهند کرد .

برگزار کنندکان انتخابات درون حزبی چپگرایان فرانسه برای گزینش نامزدی آنها درانتخابات ریاست جمهوری سال 2017 می گویند به احتمال زیاد میزان مشارکت در این رویداد سیاسی، کمتر از سال 2011 خواهد بود. در سال 2011 حدود دو میلیون و 700 هزار نفر در انتخابات درون حزبی چپگرایان فرانسه برای گزینش نامزد آنها درانتخابات ریاست جمهوری این سال شرکت کرده بودند.

این در حالی است که در انتخابات درون حزبی راستگرایان فرانسه برای گزینش نامزد آنها درانتخابات ریاست جمهوری سال 2017 بیش از چهار میلیون نفر شرکت کرده اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار