آزادی کامل شهر سرت لیبی از چنگال داعش

نخست وزیر لیبی خبر آزادی شهر سرت از اشغال داعش را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فائز السراج -- نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی -- شامگاه شنبه به طور رسمی خبر آزادی شهر سرت را از اشغال گروه تروریستی داعش اعلام کرد و در عین حال افزود جنگ با تروریسم در لیبی هنوز به پایان نرسیده است.

بر این اساس، در حالیکه دو هفته از زمان اعلام خبر آزادی شهر سرت لیبی از دست داعش می گذرد، السراج در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: پس از هشت ماه از آغاز اجرای عملیات علیه گروه داعش در شهر سرت، اینک به طور رسمی پایان این عملیات نظامی و آزادی این شهر را اعلام می کنم.

وی در این سخنرانی، ضمن ادای احترام به نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر که از دو سال پیش علیه عناصر تندرو در شرق لیبی می جنگند و یاد قهرمانانی که با تروریسم در بنغازی جنگیده و می جنگند افزود: نبرد در سرت به پایان رسید ولی جنگ علیه تروریسم در لیبی هنوز تمام نشده است."

السراج بر ضرورت وحدت و یکپارچگی نیروهای نظامی کشورش در یک ارتش واحد تاکید کرد.

 داعش در ژوئن 2015 با سوء استفاده از خلاء قدرت در لیبی، شهر سرت را اشغال و آن را به یکی از پایگاه های اصلی خود در لیبی تبدیل کرد.

این گروه تروریستی ماهها با استفاده از  غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و کارگذاری مین های ضد نفر، از مواضع خود در شهر سرت در برابر نیروهای دولتی دفاع کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار