ارزانترین و باکیفیت ترین اعمال جراحی چشم پزشکی درایران/ حذف دلال بازی و واسطه گری از توریسم چشم پزشکی

دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به توریسم چشم پزشکی در ایران گفت: مردم دنیا به دلیل ارزان بودن و سطح بالا اعمال جراحی چشم علاقه دارند به ایران برای درمان مراجعه کنند.

محمود جباروند دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه چشم پزشکی کشور جایگاه ویژه ای در دنیا از نظر متخصص و تجهیزات دارد، گفت: با این همه پتانسیل خوب این امکان وجود دارد که بتوانیم توریسم پزشکی را که صنعت بسیار خوبی است در ایران تقویت کنیم. 

وی ادامه داد: کیفیت جراحی های چشم پزشکی در ایران سطح بالایی داشته و بسیاری از مردم دنیا به این موضوع اشراف دارند، ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که ارزانترین خدمات چشم را با بالاترین سطح و کیفیت به بیماران ارائه می کند و مردم جهان به همین دلیل علاقه دارند به کشور ما سفر کرده تا اعمال جراحی چشم انجام دهند.

جباروند با بیان اینکه توریسم پزشکی نیازمند تسهیلات خاص به خصوص برای کشورهای همسایه و منطقه است، افزود: ایجاد شرایط توریسم پزشکی راهکارهایی دارد که نيازمند برنامه ریزی و هدایت درست است، به همين منظور بايد پزشکان، متخصصان و مجموعه های چشم پزشکی برتر كشور برای این کار انتخاب شوند.

دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: با حذف واسطه گری ها و دلال بازی ها از اين موضوع ، پزشکان و مجموعه های برجسته کشور در این امر درگیر نمی شوند که آن گاه صنعت توریسم چشم پزشکی ما علمی و منطقی شده و تورسیت ها از خدمات خوب و سطح بالا پزشکی استفاده مي كنند كه درنتيجه سطح چشم پزشکی ما بیش از پیش به جهان معرفی می شود.

وی با اشاره به چالش اصلی توریست چشم پزشکی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در این زمینه این است که متاسفانه اکنون این توریست ها به برخی پزشکان خاص معرفی می شوند که در زمره پزشک های برجسته چشم پزشکی کشور نیستند. 

جباروند افزود: وزارت بهداشت باید یک تیم را برای نظارت و ساماندهی پدیده توریسم پزشکی جهت حل این مشکل اختصاص داده و مراکز چشم پزشکی و پزشکان ویژه ای را که آبروی کشور ما هستند، برای این کار تایید و برای پیشبرد بهتر بازرسانی را در این حوزه قرار دهد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار