تبریز؛

35 درصد ناوگان‌ حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی فرسوده هستند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: 35 درصد ناوگان‌های حمل و نقل جاده‌ای استان بالای 25 سال سن داشته و فرسوده هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داریوش باقرجوان با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای 30 هزار دستگاه ناوگان باری و باربری بوده و همچنین نزدیک به 35 هزار راننده و کمک راننده در این بخش فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر نزدیک به 35 درصد از ناوگان‌های حمل و نقل استان به نوعی فرسوده هستند و بالای 25 سال سن دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به شرایط و بسترسازی‌های مناسب وضعیت ساماندهی ناوگان‌های فرسوده رو به بهبود بوده ولی رضایت‌بخش نیست و حتما باید اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد.

باقرجوان خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت ناوگان‌های حمل و نقل وام‌هایی از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل در حال واگذاری است که ظرفیت مناسبی برای بهبود وضعیت خواهد بود.

وی با اشاره به دستور وزارت نفت در خصوص صرفه‌جویی یک لیتر ناوگان نویی که جایگزین ناوگان فرسوده می‌شود، اضافه کرد: مسأله دیگری که باعث ایجاد ظرفیت مطلوب در زمینه راهداری شده، موضوع پیمایش در وسائط نقلیه است؛ یعنی هر وسیله‌ای که بتواند صرفه‌جویی در مصرف خود داشته باشد که از این طریق می‌توان به بهبود وضعیت ناوگان کشور رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تأکید کرد: در گذشته نه چندان دور وضعیت ناوگان کشور بسیار وخیم و نامناسب بود ولی اکنون این وضعیت رو به بهبود بوده و بهتر نیز خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار