حاجی بابایی در صحن علنی:

برنامه ششم توسعه محروم محور است/ توجه به محور تولید و بهبود فضای کسب و کار در تدوین برنامه

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم در جهت احیای نیازها و اهداف انقلاب اسلامی تدوین شد.

برنامه ششم توسعه محروم محور است/ توجه به محور تولید و بهبود فضای کسب و کار در تدوین برنامه

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان به عنوان  رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در دفاع از این برنامه، در مجلس گفت: همانطور که مستحضرید کمیسیون تلفیق برنامه ششم تقریبا از اول شهریورماه فعالیت خود را در مجلس آغاز کرد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعضای خود را به این کمیسیون معرفی کردند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق 4 ماه و به صورت مداوم بررسی خود را بر روی برنامه ششم آغاز کرد، گفت: این کمیسیون در جهت بررسی لایحه برنامه ششم از 20 کارشناس دانشگاهی برای ارائه مشاوره دعوت بعمل آورد. 

همچنین 30 نفر از صاحب نظران دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره این لایحه به کمیسیون ارسال کردند.

حاجی بابایی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس و مجمع تشخیص مصحلت نظام از جمله سازمان‌‌هایی بودند که در جهت بررسی لایحه ششم به کمیسیون کمک کردند، اظهار داشت: این درحالیست که ما با اکثر وزرا هم درباره لایحه برنامه ششم جلسه تشکیل دادیم و تمام دیدگاه‌های وزارتخانه‌ها در راستای تدوین برنامه ششم دریافت شد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس در ادامه بیان داشت: آنچه در کمیسیون تلفیق مصوب شد فرایند دیدگاه‌ها و نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس بود.

وی ادامه داد: اکثر مصوبات کمیسیون‌ تلفیق از پیشنهادات مکتوب کمیسیون‌ها دریافت شده بود.

حاجی بابایی بیان داشت: کمیسیون‌های تخصصی مجلس هر کدام حدودا 100 پیشنهاد در راستای تدوین برنامه ششم به کمیسیون ارائه دادند که حدودا 5 الی 6 عدد از آن پیشنهادات به مصوبه کمیسیون تلفیق تبدیل شد.

حاجی بابایی در ادامه اظهار داشت: همه کسانی که به عنوان عضو کمیسیون معرفی شدند قطعا به این نکته اذعان دارند که تمام مسائل برنامه برپایه نگاه کارشناسی و نظر دولت بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برنامه ششم نظام‌مند تدوین شده است گفت: برنامه ششم برپایه اقتصاد مقاومتی بنا شده که این مسئله می‌تواند امری مهم تلقی شود.

وی ادامه داد: معتقدم هیچ ماده‌ای در برنامه تدوین شده وجود ندارد که با قانون اساسی ضدیت داشته باشد چرا که این برنامه مردم محور است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس بیان داشت: برنامه ششم برنامه محروم محور بوده و در جهت احیای نیازها و اهداف انقلاب اسلامی تدوین شده است لذا باید گفت که این برنامه به نوعی دردهای اجتماعی پرداخته و در جهت رفع آنها ریل‌گذاری کرده است.

حاجی بابایی با اشاره به تعیین نرخ بیکاری و بررسی آن در کمیسیون تلفیق گفت: کاهش نرخ بیکاری در این برنامه با همکاری دولت انجام شد و تقریبا کمیسیون برپایه جداول دولت در برنامه موضوع را پیگیری کرد چرا که کسی به دنبال این نبود که چیزی را مصوب کند که دولت نتواند آن را انجام دهد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به سایر سرفصل‌های اقتصادی لایحه برنامه ششم گفت: معتقدم محور ما در برنامه ششم توسعه محور تولید، سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب وکار بوده است و همچنین درباره سایر موارد از جمله وضعیت آلودگی هوا اعتبارات خوبی در برنامه مذکور دیده شده است. 

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار