نخستین سفر رسمی فرمانده ارتش لیبی به آمریکا

فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح لیبی به منظور دیدار با مقامات آمریکا، به این کشور سفر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم، ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح لیبی شب گذشته طی اولین سفر رسمی خود، وارد فرودگاه شهر واشنگتن شد.

این سفر حفتر چند روز پس از آن صورت می ‌گیرد که «جاناتان وینر»، فرستاده ویژه آمریکا در امور لیبی، از عملیات ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر در مبارزه با گروه‌های تروریستی تعریف و تمجید کرد.

وینر در حساب توییتری خود از عملیات ارتش تحت امر حفتر در بازپس گیری شهر سرت، پایتخت خودخوانده گروهک داعش در شمال لیبی، تشکر کرده بود.

فرمانده ارتش لیبی پیش از این سفر، هفتم ماه جاری برای دومین بار به مسکو رفته بود و با «سرگئی شویگو» همتای روس خود و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و رئیس شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

ژنرال حفتر در این سفر از روسیه خواست به طرح ممنوعیت ارسال تسلیحات به لیبی پایان دهد؛ چرا که ارتش این کشور با تروریست‌های داعش و گروه‌های افراطی در حال جنگ بوده و ارتش لیبی نیازمند حمایت تسلیحاتی و نظامی است.

ژنرال حفتر پیشتر از فرماندهان ارتش لیبی در زمان سرهنگ «معمر القذافی» دیکتاتور سرنگون شده این کشور بوده و مورد حمایت دولت مصر است.

بعد از سرنگونی دولت قذافی توسط ناتو و غرب، این کشور شاهد ظهور گروه‌های تروریستی و افراطی بود و در غیاب دولت مرکزی مقتدر، داعش تأسیس امارات خود در شهر سرت را اعلام کرد.

هم اکنون لیبی دارای دو ارتش، یکی به فرماندهی ژنرال حفتر که مورد حمایت مصر و روسیه بوده و دیگری فرماندهی تحت امر دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیری فایز سراج است.

افزون بر این، دراین کشور دو پارلمان وجود دارد؛ پارلمان طبُرق که مورد حمایت ژنرال حفتر است و پارلمان طرابلس وابسته به دولت وحدت ملی.

هیچ یک از این دو ارتش و دو پارلمان یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند و عملا لیبی به بخش شرقی منطقه تحت کنترل ژنرال حفتر و بخش غربی تحت کنترل دولت وفاق ملی تقسیم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار