اصفهان؛

کاشان نخستین شهرستان کشور در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: کاشان به طور قطع نخستین شهرستانی است که طرح کاهش آلودگی در آن مصوب واجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معصومه ابتکار، دیشب در شورای اداری شهرستان کاشان که در دانشگاه کاشان برگزار شد گفت :مطالعات این طرح صورت گرفته است تا با اجرای آن اثرات فعالیت‌های سنگین صنعتی، معدنی و تردد وسایل نقلیه در این منطقه صورت می‌گیرد تا با مدیریت بهتر کنترل و نظارت و از صدمات اقتصادی و بهداشتی آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به بازدید خود از معادن ابیانه و نطنز و اطلاع گزارش مشابه این وضعیت در معادن کاشان  گفت: بحث معادن یکی از اقدامات جهت دار توسعه ای است که معدن با رعایت مسایل زیست محیطی در طرح توسعه پایدار باید انجام شود یعنی یک معدن در صورتی که به سایر منابع آسیب می رساند توجیه اقتصادی ندارد.

به گفته وی، امروز دیگر زمان درگیری معادن و محیط زیست گذشته است و با برداشتن خلاء قانونی در مورد ضوابط زیست محیطی ویژه حوزه معادن و تصویب قوانین در دولت یا اصلاح قوانین مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

معاون رییس جمهور،با تاکيد بر اينکه توجه به حفظ محیط زیست جزو مولفه های مهم دولت تدبیر و امید است افزود: با اجرای برنامه های این دولت در بیش از سه سال گذشته اکنون در کلانشهرهای با 35 میلیون نفر جمعیت  وضعیت هوا رو به بهبودی است و مردم از هوای بهتری برخوردارهستند.

ابتکار، اجرای برنامه‌های متعدد دولت در کاهش تورم، بهبود شرایط کسب و کار و شرایط اجتماعی و سیاسی کشور بویژه جدیدترین دستاورد آن حقوق شهروندی را تاکیدکرد و گفت : بهره مندی از محیط زیست سالم جزو منشور حقوق شهروندی است.

وی اظهارداشت :هر شهروند و انسان حق خدادادی دارد که از محیط زیست سالم لذت و بهره ببرد چون موجب نشاط و سلامتی انسان می شود  در حالی که متاسفانه وضعیت محیط زیست در کشور خوب نیست.

به گفته وی،  چیزی به نام پسماند در جهان امروز وجود ندارد و در واقع در اقتصاد دوار یا چرخشی هیچ چیز دور ریختنی نیست و یا به هدر نمی رود و همه چیز بدون آسیب رساندن به محیط زیست دو باره به طبعیت باز می گردد.

رییس سازمان محیط زیست کشور، اصلاح االگوی مصرف آب را جزو الزامات ملی دانست و گفت:با توجه به افزایش دما و کاهش بارندگی اگر بخواهیم ارزشهای طبیعی مانند قناتها و تالابها باقی بماند هیچ راهی جزء روشهای اصلاح الگوی مصرف آب کشاورزی سازگار با تغییراقلیم و دربخش صنعت و معدن با سازگاری ضوابط زیست محیطی و حتی شیوه زندگی شهری ما با پرهیز از اسراف غذا وجود ندارد.

ابتکار،در پایان نقش موثر و بسیار مهم مردم در حفظ و حراست از محیط زیست سالم را تاکیدکرد و گفت:دولت یازدهم با حمایت از سازمانهای مردم نهاد، از نقدهای آزادانه و سازنده در فضای سالم استقبال می کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.