اهواز؛

افزایش تولید محصول کلزا در رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمزاز ترویج تولید محصول کلزا و تولید محصول سالم دو سایت الگویی در بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازسید محمدرضا حسنی مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز اظهار کرد: در سال جاری در این شهرستان با اجرای 2 سایت الگویی IPM شامل سایت الگویی کلزا با ترویج افزایش تولید محصول کلزا را خواهیم داشت.

وی افزود: با اجرای این طرح که در روستای کهله از بخش سلطان‌آباد رامهرمز اجرا خواهد شد کاهش مصرف سموم شیمیایی را در مزرعه خواهیم داشت.

 مدیر جهادکشاورزی رامهرمز تصریح کرد: سایت الگویی تولید محصول سالم و افزایش راندمان آبیاری با استفاده از روش‌های نوین آبیاری (آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای) در مزرعه فرزاد عیدی در روستای مهنا نیز در حال اجرا است.

 وی افزود: معمولاً سایت‌های ذکر شده با تعدادی کشاورز به‌ عنوان اعضای سایت‌ها و با کشت مشابه برگزار می‌شود که به‌نوعی آموزش عملی است.

حسنی بیان داشت: در هر مرحله از کشت، داشت و برداشت محصول، کلاس‌های مدرسه در مزرعه با مشارکت اعضای سایت برگزار می‌شود و کشاورزان با روش‌های صحیح مبارزه با علف‌های هرز کلزا در محل سایت الگویی آشنا می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در پایان گفت: در برخی از کلاس‌ها همکاران اداره بهداشت هم حضور می‌یابند و به راهنمایی اعضای سایت برای کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی و رعایت مسائل بهداشتی می‌پردازند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.