همدان؛

وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل تحقق یابد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان همدان گفت: یکی از تهدیدات وحدت حوزه و دانشگاه عدم تبیین این موضوع است.

وحدت حوزه و دانشگاه باید در عمل تحقق یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه» در مسجد مدرسه علمیه آخوند(ره) و با حضور طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه همدان و دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی برخی از دانشگاه‌های استان برگزار شد.

آیت‌الله محمدی قائینی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه همدان و حجت الاسلام سبحانی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان به بحث و تبادل نظر در خصوص تهدیدات وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با برگزاری بزرگداشت تحقق پیدا نمی‌کند، بیان داشت: با عمل این اتفاق رخ خواهد داد.

حجت الاسلام سبحانی یکی از تهدیدات وحدت حوزه و دانشگاه راعدم تبیین این موضوع خواند و گفت: ایجاد وحدت در مبانی و به رسمیت شناختن یکدیگر از راهکارهای مهم وحدت حوزه و دانشگاه است.

یکی از اساتید حوزه علمیه نیز در این مراسم اظهار داشت: 27 آذر آغازگر حرکت نوینی در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد.

آیت‌الله محمدی‌قائینی بیان داشت: برای علم ظاهر و باطنی یک حقیقت نورانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه عمل به احکام و اعتقاد به عقاید حقه و متلبس شدن به اخلاق روحانی انسان‌ساز است، تاکید کرد: این مختص حوزه نیست و دانشگاه هم می‌تواند این را داشته باشد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.