به مناسبت شب یلدا 95؛

بلند ترین شب سال پای قصه‌گویی را به مدارس باز کرد

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: به مناسبت شب یلدا و هفته وحدت طرح قصه گویی برای دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده است.

قصه گویی معلمان ابتدایی مدارس بری احیای سنت‌های شب یلدا
مهدی علی اکبر زاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از برگزاری دوره‌های قصه خوانی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی ویژه شب یلدا خبر داد و عنوان کرد: هفته قصه گویی از 28 آذر تا چهارم دی ماه مصادف شب یلدا و متقارن با هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصه گویی سنتی است دیرینه در کشور بوده که در جهت احیای فرهنگ مدارس ابتدایی کشور مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: قرار بر این است تا در این هفته معلمان ابتدایی با بهره گیری از روش‌های قصه گویی این سنت را در میان دانش آموزان احیا کنند و این امر به عنوان مطالبه‌ای این کودکان از خانواده‌ها صورت گیرد و با توجه به اینکه در تقارن با هفته وحدت هستم از داستان‌های متناسب با این هفته استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: چنین برنامه‌های موجب شده تا انگیزه‌های دور هم بودن خانواده‌ها افزایش یابد و قصه گویی علاوه بر کمک به دانش آموزان ابتدایی در آموزش مهارت‌های زندگی فرصتی برای علاقه کتاب خوانی نیز در آنها ایجاد کنند.

وی یادآور شد: چنانچه امسال این طرح با موفقیت انجام شود برای سال‌های آینده این طرح برای سایر مقاطع اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.