لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین:

نگاه مجلس ایران برای توسعه همکاری ها با بوسنی مثبت است


رییس مجلس در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین گفت: مجلس ایران نگاه مثبتی به توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون با بوسنی دارد.


نگاه مجلس ایران برای توسعه همکاری ها با بوسنی مثبت استبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صفت سوفتیچ رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین ظهر امروز (سه شنبه 30 آذر ماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط دوکشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برحفظ حاکمیت ارضی و تداوم همبستگی اقوام مختلف در بوسنی تأکید دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود، افزود: در مجلس ایران نگاه مثبتی به توسعه همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون با بوسنی دارد و از افزایش مناسبات دوستانه فیمابین دو کشور استقبال می‌کند.
 
لاریجانی با اشاره به معضل رشدگروه‌های تروریستی در منطقه و پیامدهای جهانی آن و با محکومیت اقدام تروریستی علیه جان سفیر روسیه در آنکارا، گفت: متأسفانه برخی کشورها با اقدامات نادرست خود زمینه رشد تروریسم و افراط‌ گرایی را با هدف دستیابی به اهداف نامشروع خود به وجود آوردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ،گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و جهان تلاش کرده است و در این راستا آماده همکاری است.
 
لاریجانی در ادامه این دیدار با اشاره به سطح مبادلات دو کشور گفت: تلاش برای اتصال تجار، بازرگانان و بخش خصوصی دو کشور با هدف ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری اهمیت فراوانی دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر لزوم افزایش ارتباطات فرهنگی، علمی و توسعه صنعت گردشگری بین دو کشور تأکید کرد.
 
صفت سوفتیچ: اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای کمک در بازگرداندن صلح  و امنیت به منطقه ستودنی است
 
صفت سوفتیچ رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به بوسنی در دوران جنگ این کشور،گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از معدود کشورها دردوران سختی و جنگ در بوسنی همواره در کنار ملت و دولت بوسنی حضور داشت و ملت ما هیچگاه این موضع دوستانه و برادرانه را فراموش نخواهد کرد.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین در ادامه،گفت: توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران در کنار مناسبات خوب سیاسی و پارلمانی بوسنی است.
 
وی با اشاره به رفت و آمد مقامات بلندپایه بوسنی به جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر، گفت: این ارتباطات نشان‌دهنده علاقمندی مسئولان و مردم بوسنی به توسعه مناسبات دوستانه فی‌مابین است.
 
صفت سوفتیچ همچنین با اشاره به اوضاع خاورمیانه گفت: اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک در بازگرداندن صلح  و امنیت به منطقه ستودنی است.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین با انتقاد از سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های تروریست‌ها و حامیانشان به نام اسلام دست به اینگونه اقدامات ضد بشری می‌زنند، گفت: تروریست معضل کنونی جهان به شمار می‌رود و باید تلاش شود تا در تمام سطوح برای مبارزه با آن اقدام جهانی صورت گیرد.
 
رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین در این دیدار با اشاره به همزیستی اقوام و پیروان ادیان الهی در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی مناسبی در زمینه زندگی صلح‌آمیز اقوام و اندیشه‌های گوناگون برای تمامی کشورهاست.
 
وی در پایان خواستار توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار