2 هزار هکتار اراضی چغندر قند خسارت دیدند/ افزایش 17 درصدی کشت چغندر قند

مجری طرح چغندر قند گفت:سرمای بی سابقه باعث بروز خسارت صد در صدی بیش از دو هزار هکتار اراضی چغندر قند در استان های شمال غرب و شمال شرق شد.

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندر قند در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از رشد 17 درصدی کشت چغندر قند پاییزه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 5 میلیون و 600 هزار تن چغندر قند به کارخانه های قند و شکر تحویل داده شده که در مقایسه با سال گذشته با رشد 17 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت چغندر قند و نیشکر همچنان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود که تولید شکر در سال جاری به یک میلیون و 600 هزار تن برسد که با این وجود تنها 500 الی 600 هزار تن نیاز داخل از طریق واردات تأمین خواهد شد.

یزدانی با اشاره به خسارت وارده حاصل از سرمازدگی اخیر بیان کرد: سرمای بی سابقه باعث بروز خسارت هایی در مزارع استان های شمال غرب و شمال شرق کشور شده به طوریکه بیش از دو هزار هکتار اراضی چغندر این استان ها  100 درصد دچار خسارت شده‌اند.

مجری طرح چغندر قند ادامه داد: با توجه به مشکل یخ زدگی اراضی، کارخانه ها برای جلوگیری از بروز بحران و زیان کشاورزان به سرعت نسبت به دریافت چغندر قند اقدام کردند.

به گفته وی با توجه به اهمیت توسعه کشت چغندر پاییزه در راستای افزایش بهره وری و تولید از صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتظار می رود که هر چه سریع تر نسبت به ارزیابی دقیق و پرداخت غرامت اقدام نماید.

یزدانی با اشاره به وضعیت مطالبات کشاورزان تصریح کرد: بخش اعظم مطالبات کشاورزان پرداخت شده و از طرفی بخشی از مطالبات کارخانجات از دولت با پیگیری های صورت گرفته به حساب آنها واریز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار