آیت الله اراکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جنگ علیه مذاهب اسلامی استراتژی 200 ساله انگلیسی‌ها در منطقه است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: انگلیس و آمریکا نیروهایی افراطی سنی مثل القاعده، جبهه‌النصره و داعش را به وجود آوردند.

جنگ برعلیه مذاهب اسلامی استراتژی 200 ساله انگلیس‌ها در منطقه استآیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نقش آمریکا و انگلیس در به وجود آوردن شیعه انگلیسی گفت: جنگ برعلیه مذاهب اسلامی استراتژی 200 ساله انگلیس‌ها در منطقه است. اخیرا با توجه به گستردگی موج انقلاب‌های اسلامی ایران و سراسری این موج و تبدیل شدن آن به بیداری اسلامی به تمام جهان، اسرائیل، انگلیس و آمریکا در فکر متلاشی کردن جامعه اسلامی از درون افتادند.

وی ادامه داد: انگلیس و آمریکا نیروهای افراطی سنی مثل القاعده، جبهه‌النصره و داعش را در جامعه اهل تسنن به وجود آوردند که اساس این جریان‌ها ایجاد دشمنی بین مذاهب اسلامی است و وظیفه آنها کشتار شیعیان به نام تسنن که این دروغ است زیرا شیعه و سنی اختلافی با هم ندارند. 

اراکی اظهار داشت: این نقشه توسط آمریکایی‌ها تهیه و توسط سیا و موساد اجرا می‌شود و عربستان هم حمایت‌های مالی می‌کند. از سوی دیگر در جهان تشیع نیز چنین جریانی را به راه انداختند که با سب و لعن و نفرین بزرگان اهل سنت موجب تحریک عواطف دینی جامعه اهل سنت می‌شوند. شیوه‌های انتخابی توسط آنها کاملا تحریک کننده است تا جایی که آنها را به خشم و انتقام‌گیری وادار کنند. شیعه افراطی و سنی افراطی هر دو با آمریکا و انگلیس در ارتباط هستند. نقش انگلیس در این عرصه بسیار بیشتر از آمریکا است. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مقر اصلی شیعیان افراطی در انگلیس است و توسط آنها هم حمایت می‌‍شود. در انگلیس شیعیان مخلص نیز زندگی می‌کنند، شیعیانی که محب اهل سنت هستند و همینطور اهل سنتی که محب اهل بیت هستند و در کمال مسالمت با هم زندگی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به وحدت بین شیعه و سنی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان باید در مقابل توطئه مذهبی انگلیس هوشیار باشند، زیرا این توطئه بسیار خطرناک است و ضربات مهلکی را وارد خواهد کرد.


انتهای پیام/


برچسب ها: وحدت ، آمریکا ، تروریسم ، شیعه ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار