سیستان وبلوچستان

تمدن غرب امروزه از نفس افتاده است

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: تمدن غرب امروز از نفس افتاده است، چراکه هرگاه هر تمدنی رویه خشن را در پیش گرفت یعنی شکست خورده است و این یعنی آن تمدن قدرت اقناع‌سازی ندارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان، سهراب صلاحی در همایش تخصصی راهبردهای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بین‌المللی که در محل تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، اظهار کرد: امروزه، مسئله تمدن اسلامی تبدیل به یک دغدغه مهم و اساسی بین نخبگان انقلابی و آحاد دانشجویان شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: تمدن اسلامی مقوله‌ای است که درصدد جهانی‌سازی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که در راستای هدف تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی رقم می‌خورد و گفتمان‌سازی رویکرد و نگاه تمدنی به‌خصوص بین اساتید ارزشی برای کادرسازی، پرورش دانشجویان و نخبگان در راستای همین هدف، یک نیاز مبرم و مهم ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه بدون وجود یک قدرت بین‌المللی، تمدنی محقق نخواهد شد، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در حوزه قدرت بین‌المللی یک هدف مهم و اساسی دارد و آن تبدیل این کشور به یک قدرت بزرگ و مهم بین‌المللی بوده و این هدف در حوزه بین‌الملل اسلام، استقرار تمدن اسلامی است.

این مسؤول یادآور شد: استقرار هر تمدنی نیازمند وجود یک قدرت بین‌المللی است و بدون یک قدرت بین‌المللی یک تمدن مستقر نخواهد شد و هر قدرت بزرگی هم اگر یک تمدن ایجاد نکند، پایدار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که ما به عنوان یک مسلمان چون می‌خواهیم وظایف مسلمانی‌مان را انجام بدهیم نیازمند به استقلال هستیم و تمدن امروز یک تمدن غالب سرکوب‌کننده‌ است.

رئیس سازمان بسیج اساتید افزود: تمدن غرب، امروزه از نفس افتاده است و این حرف ما نیست بلکه حرف خود غربی‌ها بوده و هرگاه هر تمدنی رویه خشن را به پیش گرفت یعنی شکست خورده است که این یعنی آن تمدن قدرت اقناع‌سازی ندارد.

صلاحی افزود: وقتی تمدن‌ها رویکرد خشن را در پیش گرفتند یعنی به آخر خط رسیده‌اند و تمدن غرب در این دو سه قرن اخیر رویکرد کاملاً خشنی را اتخاذ کرده و جهان امروز نیازمند یک نسخه و مدل جدیدی است و امروز تنها جایی که می‌تواند حرکت تمدن‌سازی را انجام دهد انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: رهبران جمهوری اسلامی چه امام راحل و چه خلف صالح ایشان در راستای تمدن‌سازی و تبدیل شدن به قدرت تمدنی سیاست‌گذاری کرده و می‌کنند و تبدیل این سیاست‌گذاری‌ها به برنامه و راهبرد وظیفه مجلس و دولت است.

وی ادامه داد: ما اگر قله‌ها و اهداف را بیشتر برای اساتید و دانشجویان‌مان تبیین کنیم آنگاه آنها برای رسیدن به آن قله‌ها تلاش خواهند کرد و ما به عنوان بسیج اساتید که اساتید ارزشی هستیم باید سعی کنیم این قله‌ها را بپیماییم و آنها را تبیین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار