اصفهان؛

امضای تفاهم‌نامه با 17 کشور جهت انتقال دانش و تجربه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:17 یادداشت تفاهم جهت انتقال دانش و تجربه در زمینه‌های سیاست‌ها، اقدامات و برنامه‌های حمایتی از صنایع و کوچک و متوسط و همچنین تبادل تجربیات این صنایع با کشورهای مختلف بسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،علی یزدانی  امروز با سفر به شهرستان نطنز از نزدیک از چهار شرکت و ناحیه صنعتی در شجاع‌آباد، اوره نطنز و بادرود و روستای سرآسیاب بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی قرار گرفت.

وی در جلسه بررسی مشکلات که با حضور صفاری نطنزی نماینده شهرستان نطنز، مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها در حوزه زیرساختی است که باید با ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: رسالت‌های این سازمان در دو حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی و دیگری حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: با تصویب مجلس در روزهای گذشته و بر اساس ماده 6 لایحه برنامه ششم توسعه از سال آینده یک‌سوم مبالغی که تحت مالیات بر ارزش‌افزوده از شهرک‌های صنعتی گرفته می‌شود، به خود شهرک‌ها بازگشت داده می‌شود که این بازگشت می‌تواند موجب تحول در شهرک‌های صنعتی شود.

یزدانی در خصوص زمین‌های راکد مانده در شهرک صنعتی اوره گفت: متأسفانه افرادی این زمین‌ها را به‌ قصد سرمایه‌گذاری در اختیار گرفته و حتی سند آن را هم دریافت کرده‌اند و حاضر به ساخت واحد تولیدی نیستند، زمین‌های شهرک صنعتی اوره آژانس املاک نیست که زمین را نگهداری و به قیمت بالاتر بفروشیم، باید برای اینگونه موارد سازوکاری تعریف کرده تا هرچه سریع‌تر زمین به واحد تولیدی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از برجام برای بحث سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی افتاد و هم‌اکنون 17 یادداشت تفاهم جهت انتقال دانش و تجربه در زمینه‌های سیاست‌ها، اقدامات و برنامه‌هایی حمایتی از صنایع و کوچک و متوسط و همچنین تبادل تجربیات این صنایع با کشورهای مختلف بسته شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در همین راستا در روزهای گذشته اولین گروه از 25 بنگاه تولیدی به مدت 20 روز به آلمان اعزام و علاوه بر بازدید و کسب تجربه، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.