وعده مدیرعامل "لاکهید مارتین" به ترامپ برای کاهش هزینه جنگنده F-35

در پی انتقاد ترامپ از هزینه های بالای جنگنده F-35 لاکهید مارتین، مدیر عامل این شرکت به وی اطمینان داد از هزینه های بالای ساخت این جنگنده می کاهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "ماریلین هیوسن"، مدیر عامل شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی "لاکهید مارتین" روز جمعه در گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد هزینه های جت جنگنده F-35 را کاهش می دهد. وی این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که ترامپ یکبار دیگر در حساب توییتر خود از هزینه های بالای تولید جنگنده F-35 انتقاد کرد.

ماریلین هیوسون در این باره در گفتگو با خبرنگاران گفت: بعداز ظهر روز جمعه با ترامپ گفتگو کردم و به او اطمینان دادم هزینه های ساخت جنگنده F-35 را کاهش می دهم.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت شرکت هوافضای "بوئینگ" می تواند در رقابت با لاکهید مارتین، یک جنگنده ارزان‌تر را جایگزین "F-35" کند.

وی نوشت: با توجه به هزینه های سرسام آور جنگنده F-35 شرکت لاکهید مارتین، من از شرکت بوئینگ خواستم تا هزینه ای را برای ساخت نسخه جدیدی از جنگنده F-18 سوپر هورنت پیشنهاد دهد.

به دنبال این اظهارنظر ترامپ، هیوسن در پیامی در حساب توییتر خود نوشت: من شخصا به رئیس جمهور منتخب آمریکا تعهد دادم که هزینه های ساخت جنگنده F-35 را کاهش خواهم داد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه نیز با مدیران اجرایی هر دو شرکت بوئینگ و لاکهید مارتین گفتگو کرد. جنگنده F-18 بوئینگ یک جنگنده قدیمی است که قابلیتهای رادارگریزی جنگنده F-35 لاکهید مارتین را ندارد.

اسرائیل هفته گذشته اولین سری از جنگنده‌های F-35 خریداری‌شده خود را از آمریکا تحویل گرفت. به نظر می‌رسد در صورت کاهش بهای جنگنده F-35 از سوی شرکت لاکهید مارتین، این مسئله بیش از همه به نفع اسرائیل تمام شود.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر با دو فروند جنگنده‌ای که هفته گذشته تحویل گرفت، پس از آمریکا تنها دارنده جنگنده F-35 است. قرار است در آینده 48 فروند دیگر از این جنگنده به این رژیم تحویل داده شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار