خاش

اهداء خون توسط داوطلبان هلال احمر شهرستان خاش

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: با توجه به کمبود خون در فصل سرما و زمستان، تعداد 50 داوطلب هلال احمر شهرستان خاش، 25 لیتر خون معادل 50 واحد خون(500 سی سی) اهداء کردند.

اهداء خون توسط داوطلبان هلال احمر شهرستان خاشبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان، محمدامین حسین زهی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش با بیان اینکه تامین خون مورد نیاز بیماران از مهمترین نیازهای هرجامعه بشری است، اظهار کرد: متاسفانه در فصل زمستان اهداء خون در کشور کم می شود و ذخایر خونی نیز کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود خون در فصل سرما و زمستان، تعداد 50 داوطلب هلال احمر شهرستان خاش، 25 لیتر خون معادل 50 واحد خون(500 سی سی) اهداء کردند.

حسین زهی با بیان اینکه هدف از این برنامه کمک و یاری رساندن به نیازمندان به خون است، گفت: داوطلبان هلال احمر شهرستان خاش همواه در تمامی بحران ها و عرصه ها به کمک و یاری مردم آمده اند و جلوه ای از گذشت و فداکاری واقعی را به معرض نمایش گذاشته و در تمامی صحنه ها حضوری فعال و چشمگیر داشته اند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در استان، گفت: سازمان انتقال خون نیز مانند اداره هلال احمر یک سازمان امدادی و مردمی است و به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و لذا اهمیت این فعالیت ها به مراتب نیز بالا است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش خاطرنشان کرد: اهداء هر واحد خون معمولاً جان سه فرد نیازمند به فرآورده های خونی را از مرگ نجات می دهد و این اقدام خداپسندانه علاوه بر اینکه یک عمل انسانی جهت اهدای زندگی به دیگران است، در سلامت خود افراد نیز نقش بسزاء و تاثیرگذاری دارد.

وی اظهار کرد: در موارد بسیاری از جمله حوادث، سوانح، تصادفات رانندگی، سوختگی ها، بیماران سرطانی، زنان باردار و اعمال جراحی نیاز به خون است و باید تمامی افراد برای این اقدام بسیج شوند تا در فصول مختلف سال با کمبود خون مواجه نشویم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار