زاهدان

فضای مجازی مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمنان است

رئیس مجمع عالی بسیج زاهدان فضای مجازی را مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: 85 درصد از کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان، عباسعلی ارجمندی رئیس مجمع عالی بسیج زاهدان  فضای مجازی را یکی از ابزارهای جنگ نرم عنوان کرد و گفت: سربازان این میدان افراد عضو در شبکه های مجازی همچون تلگرام، فیس بوک، توئیتر و غیره هستند که از محتواهای مفید و غیرمفید آن استفاده می کنند.

وی با اشاره به نقش و خطر شبکه‌های مجازی در فتنه 88 گفت: یکصد هزار کانال در تلگرام وجود دارد که در هر کدام آن چندین هزار و یا میلیون ها نفر عضو هستند، در این فضا مباحثی رد و بدل می‌شود که بعضا افراد را دچار چالش می‌کند.

رئیس مجمع عالی بسیج زاهدان با اشاره به اینکه اغلب ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی به صورت نوشتاری است، بیان کرد: در این فضا کیفیت روابط اهمیتی نداشته و مطالب آن اغلب فاقد احساسی است که در فضای واقعی، از طریق قدم زدن، سخن گفتن و غیره به دست می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه ارتباطات متنی شکل جدیدی از هویت مجازی را شکل می‌دهد، ادامه داد: در فضای مجازی دیوارها شکسته شده و به حوزه خصوصی دیگران وارد می‌شویم.

وی در ادامه مهم ترین تاثیرات سیاسی فناوری‌های ارتباطی - اطلاعاتی در حوزه آسیب‌های سیاسی را تضعیف دولت‌ها بیان کرد.

ارجمندی با بیان اینکه 85 درصد از کاربران اینترنت در شبکه‌های مجازی عضو هستند، گفت: فضای مجازی بجای اینکه تولید و اشتغال در پی داشته باشد هزینه‌بر شده به‌گونه‌ای که ماهانه هزینه زیادی صرف شارژ اینترنت خانواده‌ها می‌شود که این مهم خود آسیبی جدی به شمار می‌رود.

وی گفت: 85 درصد از کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی عضو بوده و فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار