باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چرا فرودگاه تی 4 اهمیت دارد؟ + تصاویر

ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه، حمله تروریست‌های داعش به غرب فرودگاه تیاس را دفع کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اعلام‌الحربی، ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه، حمله تروریست‌های داعش به غرب فرودگاه تیاس را دفع کردند. 

در جریان نبرد با تروریست‌ها؛ تعدادی از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش نیز به هلاکت رسیدند. 

همچنین در حمله‌های اخیر جنگنده‌های روسی و سوری به تروریست‌ها در محور قریتین و السخنه و تدمر، تعدادی از تروریست‌های داعش کشته شدند. 

چرا فرودگاه تی 4 اهمیت دارد + تصاویر
گفتنی است؛ در ماه مارس سال جاری، ارتش و نیروهای مردمی سوریه، تدمر را از دست داعش خارج کردند؛ اما در هفته گذشته، تروریست‌های داعش با همکاری آمریکا و برخی کشورهای منطقه، مجدداً توانستند این شهر را اشغال کنند. در ادامه، نیروهای سوری با حملات معکوس و استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین، ده‌ها تروریست داعش را به هلاکت رساندند و توانستند یک تانک انتحاری داعش را منهدم کنند. لازم به ذکر است؛ درگیری‌های به صورت پراکنده در منطقه در جریان است. 

ارتش سوریه اعلام کرده است که به زودی عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری شهر تدمر انجام خواهد داد. 

چرا فرودگاه تی 4 اهمیت دارد + تصاویر
حمله ناکام داعش به پایگاه هوایی تی 4 حمص، بازتاب رسانه‌ای وسیعی به دنبال داشته است که نشان از اهمیت نظامی و استراتژیک آن برای تروریست‌ها و ارتش سوریه دارد اما سوال این است که از نظر نظامی و جغرافیایی، این پایگاه چه اهمیتی دارد؟

1. از نظر جغرافیایی پایگاه هوایی تی 4(طیاس/ تیاس) واقع در 85 کیلومتری شهر حمص و 25 کیلومتری شهر تدمر و چاه‌های گاز الشاعر است. این پایگاه، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی ارتش سوریه است که دارای 54 آشیانه بتنی و چندین باند اصلی و فرعی برای فرود همزمان انواع هواپیماهای جنگی بوده که طول باند اصلی این فرودگاه، 3.2 کیلومتر می‌باشد.

چرا فرودگاه تی 4 اهمیت دارد + تصاویر
2. هواپیماهای مستقر در این پایگاه، شامل انواه هواپیماهای میگ و سوخوی ساخت روسیه می‌باشد که از این تعداد، 24 فروند به صورت 24 ساعته در حالت اسکرامبل(یعنی پرواز سریع هواپیماهای شکاری آماده، برای مقابله با دشمن) قرار دارند. به گفته یک منبع نظامی ارتش سوریه هواپماهای جنگی مستقر در فرودگاه نظامی تی 4 حمص نقش محوری در بمباران مواضع تروریست‌ها در استان‌های رقه، دیرالزور و حلب داشته است.

3. ده‌ها دستگاه تانک نسل جدید از انواع تی 90 و تی 82 و تی 72 ساخت روسیه درپایگاه هوایی تی 4 موجود است.

4. پایگاه هوایی تی 4 ارتش سوریه در سال‌های گذشته تا کنون میزبان مستشاران نظامی از چندین کشور خارجی همچون ایران، روسیه، ونزوئلا، کره‌شمالی و... بوده است که بنابر اطلاعات منتشر شده، تعداد آن‌ها بالغ بر 68 نفر می‌باشد.

چرا فرودگاه تی 4 اهمیت دارد + تصاویر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار