رشت؛

تاکید بر ارائه لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس

لایحه مقابله با حیوان آزاری هر چه سریعتر باید به مجلس ارائه شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛نایب رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس بر لزوم ارائه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس ، تاکید کرد .

جبار کوچکی نژاد با ابراز تاسف از مثله کردن یک قلاده روباه در پیرانشهر، گفت: حیوان آزاری به هر شکلی مطرود است و قابل قبول و پسندیده نیست ؛ می توان گفت وجود خلاء های قانونی موجب شده برخی افراد حیوانات مظلوم و بی گناه را مورد آزار و اذیت قرار داده و از این کار لذت ببرند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت ارائه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری برای رفع خلاء های قانونی این معضل تاکید کرد و گفت: برای مقابله با عوامل حیوان آزاری باید این ارائه هر سریع تر به مجلس ارائه شود.
کوچکی نژاد با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم ( ص) با مضمون ،"خدای تعالی کسی را که حیوان ها را به جان هم می اندازد تا با هم بجنگند، لعن کرده است . " اذعان داشت : هنوز رسم و رسوم قدیمی مربوط به لذت بردن از جنگ و مبارزه حیوانات و پرندگان در برخی مناطق کشور برنیفتاده است . متاسفانه در رشت هنوز جنگ خروس ها و همچنین گاوها که در گویش محلی به آن ورزا جنگ می گویند وجود دارد در حالی که حیوان آزاری و شکنجه آنها از نظر شرعی ایراد داشته و مذموم شناخته می شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزار و اذیت حیوانات جرم تلقی می شود و باید به صورت قاطع و جدی با عاملان حیوان آزاری برخورد شود، تصریح کرد: دولت می تواند این موضوع را در قالب لایحه ای به مجلس هر چه سریع تر ارائه کند؛ البته حیوان آزاری صرفا با جرم انگاری و مجازات از بین نخواهد رفت بلکه در کنار آن باید به فرهنگ سازی مناسب هم توجه داشت.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی بر لزوم تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و قوه قضائیه باید با تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری با این معضل مقابله کنند ؛ در این رابطه اگر نیاز به تصویب قانون باشد بهتر است دولت لایحه به مجلس ارائه کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.