شیوه عجیب رمزگذاری کارت های بانکی در انگلیس

بانکی در انگلیس برای رمزگذاری کارت های بانکی خود از روشی مانند نازی های آلمان استفاده می کند.

 به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تاریخچه رمز گذاری روی کارت های بانکی نشان می دهد که از سال 2004 تراشه ورمز برای کارت ها تعریف شده است.

بانک انگلیسی Barclays با استفاده روش  نازی های آلمان که از این شیوه در جنگ جهانی دوم استفاده می کردند، امنیت کارت های بانکی خود را بالامی برد که این اتفاق می تواند بزرگترین تحول در امنیت کارت های بانکی محسوب  شود.

رمزگذاری اطلاعات در جنگ جهانی دوم به این صورت بود که رمزهایی طراحی شده بود که دائما در حال تغییر بودند. به همین روش مشابه مشتریان بانک نیز رمز خود را با استفاده از صفحه کلید موجود روی کارت وارد می کنند تا مجموعه ای از رمزها توسط تراشه آن ساخته شود.

در نهایت این رمزها  که درفاصله های  زمانی خاص  تولید شده و در نمایشگر کوچکی که کنار نوار امضای کارت قرار دارد، به نمایش درمی آیند.

جالب است بدانید این روش رمزگذاری جایگزین عدد CVV مندرج روی کارت بانکی می شود و تراشه ای روی کارت ها نصب می گردد که این امکان را فراهم می کند که به صورت مستر رمز کارت را جایگزین کند تا دسترسی خلافکاران به آن غیر ممکن باشد همچنین عمر دستگاه های کارتخوان متداول نیز  با استفاده از این فناوری پایان می پذیرد.

 گفتنی است؛در سال گذشته 20 هزار و 255 نفر در انگلیس در دام  کلاهبرداران بانکی  افتادند و حدود 755 میلیون پوند در اثر این جرایم به آن ها  خسارت وارد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار