یزد؛

خط معلّی، نزدیک به روحیه بشر مدرن

دوره آموزش خط معلّی با هدف پرورش استعدادهای هنری جوان در حوزه هنری یزدبه صورت هفتگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین فیاض مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری یزدگفت: هدف از برگزاری این دوره ترویج و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، پرورش استعدادهای هنری جوان و ایجاد زمینه فراگیری هنر جدید و نوین خط معلّی برای هنرجویان و علاقه‌مندان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خط زیبای معلّی همانطور که از نامش پیداست برگرفته از نام مبارک حضرت علی ع است، افزود: مبدع این خط استاد حمید عجمی است که با معرفی این خط در سال 1378 که به تأیید سازمان فرهنگی یونسکو هم رسیده، زمینه ساز تحولی نو در خوشنویسی و خطوط فارسی شد. از مهمترین ویژگی‌های این خط شکست‌های ناگهانی و قالب شکنی‌هایی است که به روحیه بشر مدرن نزدیک‎‌تر بوده و ظرفیت بالایی برای استفاده در معماری را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعدادی از هنرمندان مطرح این رشته در حال گسترش و ترویج این خط زیر نظر استاد عجمی هستند، گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی شده زمستان امسال یک دوره آموزش مقدماتی با حضور خانم صادق‌زاده از هنرمندان خوشنویس خط معلّی استان در حوزه هنری برگزار شود.

فیاض خاطرنشان کرد: هنرجویان و علاقه‌مندان به فراگیری خط معلّی می‌توانند تا 20 دی‌ماه با مراجعه به حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند یا باشماره تلفن 36231400 داخلی 27 تماس بگیرند.
     
لازم به ذکر است: علاقه‌مندان در این دوره علاوه بر آشنایی با تاریخچه خط معلّی، اصول مقدماتی و آموزش مفردات این خط را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار