ترامپ اکنون همان کارهایی را انجام می‌دهد که کلینتون را به خاطر آنها سرزنش می‌کرد

وبسایت بیزنس اینسایدر در مطلبی به متفاوت بودن گفتار و رفتار دونالد ترامپ پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا در دو سال گذشته به بهانه های مختلف "هیلاری کلینتون"، رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری را هدف حملات لفظی قرار داد و بارها او را فردی فاسد و ضعیف خواند. اما به نظر می رسد ترامپ هم اکنون به اقداماتی روی آورده است که هیلاری کلینتون را بخاطر آنها سرزنش می کرد. در زیر به برخی از این اقدامات که نشان می دهد حرف ترامپ با عمل وی کاملا تفاوت دارد، اشاره شده است:

گلدمن ساکس: 

ترامپ در یکی از سخنرانیهای خود در کارولینای جنوبی در ماه فوریه گفت: من افرادی که در شرکت خدمات مالی و بانکداری "گلدمن ساکس" کار می کنند را می شناسم. آنها بر "تد کروز" (سناتور تگزاس و رقیب سابق ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه) تسلط کامل دارند. همانطورکه بر هیلاری کلینتون هم تسلط کامل دارند.

این درحالیست که وی پس از پیروزی در انتخابات قصد داشت "گری کوهن"، مدیر شرکت گلدمن ساکس را برای سمت ریاست "شورای تجارت ملی کاخ سفید" انتخاب کند. با این حال وی سپس "استیون منوچین" که 17 سال در شرکت "گلدمن ساکس" به فعالیت مشغول بوده است، را برای تصدی وزارت خزانه داری آمریکا معرفی کرد. همچنین "استیو بنن" مشاور ارشد و استراتژیست دونالد ترامپ، پیشتر یک بانکدار بوده است.

کمک‌کنندگان مالی بزرگ:

ترامپ پیش از انتخابات در یکی از سخنرانی های خود در واشنگتن گفت: می توانید تصور کنید کلینتون ها 4 سال دیگر اداره کشور را بدست بگیرند؟ زمان آن رسیده که کاری کنیم. کمک‌کنندگان مالی بزرگ به کلی هیلاری کلینتون را تحت تسلط خود درآورده اند.

این درحالیست که ترامپ 6 نفر از اعضای کابینه خود را از میان کمک‌کنندگان مالی بزرگ انتخاب کرده است. یکی از آنها "لیندا مک‌ماهون" است که 7.5 میلیون دلار به یک گروه سیاسی حامی ترامپ اهدا کرده بود.

کنفرانسهای خبری:

ترامپ در یکی از سخنرانی های خود در ماه اوت در ویرجینیا گفت: هیلاری کلینتون کنفرانس خبری برگزار نمی کند، چون نمی تواند این کار را بکند. او آنقدر دغل باز است که نمی خواهد مردم از او سؤال بپرسند.

این درحالیست که آخرین کنفرانس خبری که ترامپ برگزار کرد، 27 ژوئیه (6 مرداد 95) بود. وی تاکنون به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا هیچ کنفرانس خبری برگزار نکرده است. به جای آن یک ویدئوی 3 دقیقه ای در یوتیوب منتشر کرد و از لغو شدن کنفرانس خبری اش خبر داد. وی همچنین بارها در توییت های خود نوشته است به زودی یک کنفرانس خبری برگزار می کند.

ارتباط های خانوادگی:

ترامپ در ماه اوت گفت: نمی توان حدس زد بنیاد کلینتون چه زمانی پایان می یابد. کاملا مشخص است که کلینتون ها کسب و کاری راه اندازی کرده اند تا از طریق آن سود زیادی به جیب بزنند.

با وجود اینکه ترامپ پیشتر متعهد شده بود خود را از حوزه کسب و کاری که قبلا در آن مشغول بود، بیرون می کشد، هم اکنون کسب و کار و خانواده اش کاملا با هم درآمیخته است. قرار است شرکت های ترامپ بوسیله پسرانش اداره شود. دخترش "ایوانکا ترامپ" و "جرد کوشنر"، داماد او هم در بسیاری از نشست های او با سران کشورهای مختلف جهان که برای خانواده آنها نفع داشته است، حضور یافته اند. ایوانکا به گونه های مختلف سعی دارد از جایگاه جدید پدرش به نفع خانواده خود استفاده کند. وی در مصاحبه با برنامه "60 دقیقه"، یک دستبند شرکت جواهرسازی خودش را به دست کرده بود که جنجال زیادی به پا کرد. رسانه های اجتماعی وی را به سوء استفاده از این مصاحبه برای بازاریابی شرکتش متهم کردند.

تحقیقات درخصوص پرونده کلینتون:

ترامپ در مناظره انتخاباتی ماه اکتبر خطاب به هیلاری کلینتون گفت: اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شوم، از دادستان کل می خواهم به پرونده شما رسیدگی کند. زیرا دروغ و فریبکاری زیادی در این خصوص وجود دارد. یک دادستان ویژه باید به این مسئله رسیدگی کند.

اما ترامپ از زمانی که در انتخابات پیروز شده، اعلام کرده قصد ندارد به مسئله ایمیل های کلینتون در دوران تصدی وزارت امور خارجه یا فعالیت های بنیاد خانواده کلینتون رسیدگی کند. وی حتی گفته است: نمی خواهم به این خانواده صدمه ای بزنم.

انتهای پیام/
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار