آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره‌پیمای هسته‌ای هند

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند موشک قاره پیمای "آگنی 5" را با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری تایمز ناو؛ سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند صبح امروز ساعت 10:30 به وقت محلی موشک قاره پیمای "آگنی 5" را با موفقیت در نزدیکی سواحل اودیسا آزمایش کرد. این موشک دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است.

این چهارمین پرتاب موفق موشک "آگنی 5" به حساب می‌آید. این موشک در سال های 2012، 2013 و 2015 نیز با موفقیت آزمایش شده بود. آزمایش های مختلف بر روی موشک "آگنی 5" از چند سال پیش در حال انجام بود و پس از اتمام این آزمایش‌ها، این موشک در اختیار نیروهای مسلح هند قرار می‌گیرد.

موشک آگنی 5 دوربردترین موشک هند با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به وزن یک تن است. یک مقام در سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند گفت: موشک بومی "آگنی 5" با موفقیت پرتاب و به هدف اصابت کرد.

به گفته این مقام آگاه، موشک "آگنی 5" پس از پشت‌سر گذاشتن مراحل تکمیلی ارزیابی برای بهره‌برداری به ارتش هند تحویل داده می‌شود.  

موشک زمین به زمین "آگنی 5" دارای 17 متر طول، 2 متر عرض و 50 تن وزن است. این موشک سه مرحله‌ای دارای سوخت جامد و مجهز به جدیدترین سامانه‌های پروازی برای اصابت دقیق به هدف است.

ارتش هند هم اکنون دارای موشک‌های آگنی 1 با برد 700 کیلومتر، آگنی 2 با برد دو هزار کیلومتر و آگنی 3 و 4 با برد سه هزار و 500 کیلومتر است. سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

"آر سی کاپور"، محقق و دانشمند پیشین موسسه فیزیک نجومی هند، در این باره گفت: این پیشرفته‌ترین موشک ساخت هند است که با سکوی پرتاب متحرک آزمایش می‌شود. "آگنی 5" دارای سامانه پیشرفته جهت‌یابی است که از جدیدترین فناوری‌های صنایع هوایی بهره می‌برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار