80درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کارمی شوند

رییس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به امضای تفاهم نامه این دانشگاه با وزارت تعاون گفت: با آموزش های لازم به دانشجویان در آینده نزدیک شاهد باشیم بیش از 80 درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کار شوند.

علی خاکی صدیق رییس دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موضوع تفاهمنامه در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام است به طوری که بتوان بهره مندی مستمر و نهادمند را از خرد جمعی توسعه داد. 

وی ادامه داد: این تفاهمنامه به منظور گسترش همکاری های علمی و آموزشی و کمک به توسعه بخش تعاون است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر افزود: این تفاهم نامه به منظور افزایش توانمندی نیروهای متخصص بخش تعاونی و معاونت امور تعاون وزارتخانه دوره های کوتاه مدت، بلند مدت و ری در رشته ام بی ای(MBA) با محتوی تعاون برای مدیران و کارکنان شرکت ها و اتحادیه های تعاونی و مدیران وزارتخانه و ارایه خدمات مشاوره ای در قالب کلینیک های تخصصی در چارچوب تعاریفی که در تفاهمنامه ذکر شده است، انجام می شود.

خاکی صدیق بیان کرد: دوره ها به شکل کوتاه مدت، بلند مدت، رسمی ، خدمات مشاوره ای و کمک به تشکیل تعاونی های دانشجویی است.

وی گفت: با آموزش های لازم به دانشجویان در آینده نزدیک شاهد باشیم بیش از ٨٠ درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به سرعت وارد بازار کار شوند. 

رییس دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: دیگر فارغ التحصیلان نباید در انتظار این باشند که به استخدام دولت در آیند و باید با گذراندن دوره های کارآفرینی در دانشگاه ها به گونه ای توانمند شوند که خود بتوانند شغلی ایجاد کنند.

خاکی صدیق اظهار داشت: در دوره های کوتاه مدت گواهینامه مورد تایید دانشگاه و وزارت کار برای همه شرکت کنندگان صادر می شود.  

وی ادامه داد: دوره های بلند مدت دوره های حرفه ای هستند که از طریق بسته های آموزشی و مورد تایید دانشگاه و وزارت کار برگزار و در نهایت منجر به اعطای گواهینامه می شود. 

خاکی صدیق درباره دوره های رسمی افزود: این دوره شامل دوره هایی است که در قالب فصل های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متناسب با نیازهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدون شده و از طریق آزمون های مورد تایید سازمان سنجش، پذیرش صورت می گیرد و در پایان مدرک رسمی کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم داده می شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار