معاون پژوهشی دانشگاه تهران عنوان کرد: اعتبارات پژوهشی یکی از لازمه‌های پیشرفت علمی بوده و لازم است بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بازنگری شود.

محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: میزان اختصاص بودجه به حوزه پژوهش و تحقیقات در دانشگاه باید حدود 15 درصد بودجه کل دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این رقم در دانشگاه تهران که به عنوان نماد آموزش عالی ایران شناخته شده در حدود 13 درصد بودجه کل دانشگاه بوده که متاسفانه رقم پایینی است.

معاون پژوهشی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه تهران در ارائه دستاوردهای نوین پژوهش و فناوری بسیار گسترده‌تر است، اظهار داشت: اعتبارات یکی از لازمه‌های پیشرفت علمی است و امیدواریم در میزان بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها بازنگری صورت گیرد.

رحیمیان تصریح کرد: حوزه پژوهش یکی از عرصه‌هایی است که باید بیشترین هزینه در آن انجام شود و این بخش پردرآمدترین فعالیتی است که یک دانشگاه می‌تواند داشته باشد؛ زیرا امروز کشورها را بر اساس نیروی انسانی فرهیخته و دانش فنی آن ارزیابی می‌کنند.

وی تاکید کرد: اختصاص بودجه وابسته به یک نگاه کلان کشوری است و باید سهم پژوهش از مجموع بودجه کشور حتما در نظر گرفته شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران یادآور شد: این بودجه مبلغ ناچیزی است که باید حداقل به سه تا چهار درصد کل بودجه کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار