مشهد؛

واکسیناسیون ۱۰ هزار قطعه طیور گناباد در برابر بیماری نیوکاسل

حدود ۱۰ هزار قطعه شامل مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون و بلدرچین در ۶ روستای گناباد به همت سازمان بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی در برابر بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

واکسیناسیون ۱۰ هزار قطعه طیور گناباد در برابر بیماری نیوکاسل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گناباد گفت: در راستای امنیت زیستی طیور و کمک به‌سلامتی جامعه، واکسیناسیون بیماری نیوکاسل طیور به همت سازمان بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی در روستاهای حاجی‌آباد ، بیمرغ، روشناوند، سقی، کلات و محمدآباد انجام شد.

محمدقاسمی افزود: در این عملیات واکسیناسیون که توسط بسیجیان انجام شد حدود ۱۰ هزار قطعه شامل مرغ، خروس، کبوتر، بوقلمون و بلدرچین واکسینه و طی روزهای آتی طیور روستاهای سنو، بیلند و قوژد نیز در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص نحوه پیشگیری از مبتلا شدن طیور به بیماری نیوکاسل گفت: شست‌وشوی وسایل و ظروف مورداستفاده طیور با آب جوش یا دیگر مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی کردن آن، تهویه مناسب محل نگهداری طیور، اختصاصی بودن محل پرورش و پاک‌سازی جایگاه طیور به‌سلامت طیور در برابر این بیماری کمک می‌کند.

گفتنی است بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی بوده که علائمی چون افتادگی بال‌ها، برگشتن و پیچ‌خوردگی سر و گردن، متورم شدن تاج و تجمع خون در اطراف آن، ضعف طیور، اسهال آبکی، تولید تخم‌ها باپوست نازک، کاهش تولید و عدم تعادل حرکتی طیور را در پی داشته که نهایتاً منجر به مرگ طیور بومی، وحشی و صنعتی می‌شود و توسط عوامل تنفسی، گوارشی و مدفوع انتشار می‌یابد.

انتهای پیام//ح.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار