عرضه گندم داخلی در بورس کالا کلیدخورد/ بازار گوشت قرمز متلاطم است

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: امروز برای اولین بار سه محموله 10 هزار تنی گندم برای فروش به شرط صادرات در بورس کالا عرضه شد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از مهم ترین اخبار کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به عرضه گندم صادراتی در بورس کالا اشاره کرد که براساس خودکفایی گندم در سال جاری 3 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز مصرف داخلی صادر می شود.

گفتنی است که از مجموع این میزان صادرات 500 هزار تن آن گندم دروم و 2 هزار و 500 تن دیگر به گندم معمولی اختصاص دارد.

از دیگر اخبار مهم این حوزه می توان به افزایش نجومی قیمت گوشت اشاره کرد که وزارت جهاد کشاورزی سودجویی دلالان در بازار توزیع را عامل اصلی گران فروشی می داند و این درحالی است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزایش صادرات و کمبود دام در میادین را عامل اصلی نوسانات قیمت طی ماه های اخیر دانست.

//


طی ماه های اخیر قیمت گوشت گوسفندی به اوج خود رسیده و التهاباتی در بازار ایجاد کرده است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات هر گونه خاک کشاورزی، جنگلی و مرتعی ممنوع است.


معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: امروز برای اولین بار سه محموله 10 هزار تنی گندم برای فروش به شرط صادرات در بورس کالا عرضه شد.

//


رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی برای اجرای طرح شیر مدارس اعلام آمادگی کرده اما دولت در این زمینه تا کنون تصمیم لازم را اتخاذ نکرده است.

عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: پنج ماه است که واردات برنج در جهت حمایت از کشاورزان ممنوع شده و در صورت استمرار این روند با افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی و پدیده شوم قاچاق روبرو خواهیم شد.

قائم مقام رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری گفت: طرح استراحت جنگل به معنای رهاسازی نیست بلکه طی بهره برداری های بی رویه در نظر داریم با اجرای این امر چه شاخص های کمی و کیفی پایداری جنگل را ارتقا دهیم.

//

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود آنکه بالغ بر 22 قلم خشکبار با کیفیت در داخل تولید می شود از این رو نیازی به واردات بادام هندی نیست.


مجری طرح چغندر قند گفت: سرمای بی سابقه باعث بروز خسارت صد در صدی بیش از دو هزار هکتار اراضی چغندر قند در استان های شمال غرب و شمال شرق شد.


دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: علی رغم افزایش 60 درصدی هزینه های تمام شده از سه سال گذشته تا کنون نرخ کره ثابت بوده ستاد تنظیم بازار باید مجوز این افزایش قیمت را به کارخانه ها بدهد.

//


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار