اراک؛

گاز منو اکسید کربن جان پیر مرد اراکی را گرفت

مرد میان سال اراکی براثر تنفس گاز منو اکسید کربن در منزل مسکونی خود جان سپرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاراک؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مردی 57 ساله بر اثر تنفس گاز  منو اکسید در شهرستان اراک جان خود را از دست داد.
سرهنگ محمود خلجی افزود: پس از اطلاع از این حادثه و حضور ماموران در محل  جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
وی به مردم هشدار داد در استفاده از سیستم های گرمایشی، همواره اصول ایمنی را مورد توجه قرار دهند.
گاز منو اکسید کربن که بی رنگ و بی بو است  از سوخت ناقص وسایل گاز سوز به وجود می آید  و خارج نشدن آن از لوله های بخاری و آبگرمکن و انتشار آن در فضای خانه مرگ آور است .
کارشناسان ایمنی یکی از راه های تست عملکرد درست بخاری های گاز سوز را گرم بودن لوله خروجی هنگام روشن بودن این وسایل می دانند و توصیه می کنند در صورت سرد بودن لوله در کمترین زمان نسبت به عیب یابی و چاره اندیشی برای خروج مطمئن گاز منو اکسید کربن اقدام نمایند .
با وجود توصیه های ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز متاسفانه هر از گاهی شاهد خبرهای تلخ گازگرفتگی ناشی از انتشار گاز نیمه سوخته مونو اکسید کربن در استان مرکزی هستیم .
در تاریخ 15 مهرماه امسال  هم گاز منواکسید کربن جان زوج میانسال در شهر شهباز شهرستان شازند را گرفت.
 مسدود بودن مسیر خروجی دودکش بخاری و انتشار گاز منواکسید کربن در فضای خانه باعث مرگ زوج 55 ساله و 65 ساله ساکن شهر شهباز شهرستان شازند شده بود.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.