قم؛

بصیرت افزایی لازمه تداوم انقلاب اسلامی

آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمنان همواره در حال جنگ با اسلام و انقلاب هستند، بصیرت افزایی را لازمه تداوم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی و الگوی اسلامی ایرانی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، بصیرت و بصیرت افزایی را لازمه انقلاب دانست و افزود: اسلام همیشه فریادگر نیاز داشته چراکه دشمنان همواره در حال جنگ با اسلام و انقلاب هستند که نمونه‌هایی از آن را در سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه بصیرت افزایی باید در حوزه همواره باشد، گفت: در فتنه 88 عده‌ای به میدان آمدند و محکوم هم شدند و انتظار می‌رود در مسیر انقلاب ان‌شاالله ثابت‌قدم باشیم. با اشاره به اهمیت شناساندن انقلاب اسلامی به دنیا اظهار داشت: انقلاب اسلامی اصلاً قابل‌مقایسه با انقلاب‌های فرانسه و روسیه و .... نیست و مقایسه در این ارتباط نابه‌جاست.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه مذهبی داشته و از حرکت‌های معمولی بشری جداست، افزود: آثار و برکات انقلاب اسلامی امروز در تمام دنیا قابل‌رؤیت است و اسلام امروز ایران استکبارستیز و ظلم‌ستیز است.
 
مرجع تقلید شیعیان، اسلام را اولین رکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: هر چیزی که زندگی انسان‌ها به آن نیاز دارد در مجموعه کامل اسلام آمده و ما وظیفه‌داریم اسلام ناب محمدی را به جهانیان بشناسانیم.
 
وی دومین رکن انقلاب اسلامی را مردم برشمرد و گفت: درزمانی این مردم زیر چکمه‌های استکبار کوبیده، تحقیرشده و کرامت خود را ازدست‌داده بودند و در شرایطی که بیدار و هوشیار کردن مردم کار پیغمبران الهی است امام خمینی(ره) در نخستین گام از ظرفیت مردم برای برپا کردن انقلاب استفاده کرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: ولایت‌فقیه سومین رکن انقلاب اسلامی است، چرا که در زمان‌هایی سلاطینی بر این کشور تسلط داشتند که خود زیر چتر استکبار بودند ولی امام خمینی(ره) یک پدیده الهی را بحث و به منصه ظهور گذاشتند چراکه مدیریت مسلمانان در همه طبقه‌ای بعد از معصومین بر عهده ولایت‌فقیه است.
 
وی جهان‌شمول بودن انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داد و افزود: امروز مستضعفین جهان به این انقلاب چشم دوخته‌اند، چراکه عدم وابستگی‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کنار استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در صدر برنامه‌های این انقلاب بوده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی صحبت‌های نخست‌وزیر انگلیس در یکی از کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: نخست‌وزیر انگلیس در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس به چه حقی علیه ایران صحبت می‌کند و به آن‌ها وعده می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه میلیون‌ها عاشق شهادت در این انقلاب وجود دارد، عنوان کرد: یکی از اصول انقلاب مبارزه با صهیونیست جهانی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای آن دارند.


 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار