حملات مزدوران سعودی به محورهای منطقه نهم با شکست مواجه شد

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی در پیشروی به سمت محورهای منطقه نهم را با شکست مواجه کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی در پیشروی به سمت محورهای منطقه نهم را با شکست مواجه کردند. در حالی مزدوران سعودی متحمل این شکستهای سنگین می شوند که  جنگنده های ائتلاف سعودی در حملات هوایی خود استانهای مختلف یمن را بمباران می کنند. این حملات هوایی به شهادت یک شهروند یمنی و زخمی شدن چند تن دیگر و همچنین خسارتهای مادی انجامید.

جنگنده های سعودی همچنین روستای بیت مجحد در منطقه حمدان شهر صنعا را نیز بمباران کردند که در پی آن یک غیرنظامی به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند. حملات هوایی رژیم سعودی مناطق سنحان و بنی مطر و الحمیه داخلی و الحمیه خارجی و نهم را نیز شامل شد.این حملات هوایی خسارتهای زیادی به ساختمانها و مزرعه های شهروندان یمنی وارد کرد.

همچنین مناطق سحار و الظاهر و کتاف و بقم در معرض بمبارانهای سعودی قرار گرفت که به زخمی شدن چهار تن از دو جمله دو کودک منجر شد. همچنین در حمله هوایی به حومه شهر ذمار سه تن زخمی شدند.

مناطق مختلفی نیز از استانهای تعز ، الضالع ، حجه و شبوه توسط جنگنده های سعودی بمباران شد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: درگیری‌ها در شرق استان صنعا به ویژه در محور درگیری نهم ادامه دارد این درگیری‌ها برای نیروهای یمنی، سلسه اهداف راهبردی برای پایان دادن به درگیریهای نظامی به شمار می رود.

مزدوران سعودی تلاشهای زیادی برای پیشروی به سمت کوههای القتب در منطقه نهم انجام دادند اما این تلاشها با شکست روبرو شد. مزدوران سعودی همچنین خسارت‌های سنگین جانی و مادی متحمل شدند.

ستاد تبلیغات جنگ نیز تصاویری از پیشروی های کمیته های مردمی یمن در منطقه السفینه در عسیر در عمق خاک سعودی منتشر کرد. نیروهای مشترک یمنی این موضع را به تصرف درآوردند و پس از فرار افسران و نظامیان سعودی غنائم زیادی در اختیار نیروهای یمنی قرار گرفت که تصاویر آن را این ستاد منتشر کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار