کارشناس روس: اردوغان می تواند حمایت آمریکا از تروریستها را فاش کند

یک کارشناس نظامی روس گفت رجب طیب اردوغان می تواند واشنگتن را در زمینه حمایت از تروریست ها لو بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه رادیو اسپوتنیک روسیه روز پنجشنبه نوشت: وزارت خارجه آمریکا سخنان اردوغان را «پوچ محض» خوانده است.

در این گزارش آمده است: چندی پیش پیش اردوغان گفته بود شواهد حمایت از گروهک های تروریستی در سوریه از جمله داعش از سوی ائتلاف آمریکایی وجود دارد.

وی همچنین این ائتلاف را در اجرا نکردن تعهدهای خود برای سرکوب داعش متهم کرد و گفت که «آنها ما را به حمایت از داعش متهم می کردند. در حالیکه خود حامی گروهک های تروریستی از جمله داعش هستند. چنین حمایت هایی بسیار آشکار است و ما شواهدی تأیید شده از جمله عکس و فیلم در این زمینه داریم.

اسپوتنیک ادامه داده است: پیش از این بشار اسد رئیس جمهور سوریه، واشنگتن را عامل چنین اقدام هایی معرفی کرده بود و به قول وی، جنگجویانی که اخیرا تدمر را تصرف کرده اند، با حمایت آشکار آمریکایی ها یا آگاهی آنها این حمله را انجام دادند.

ولادیسلاو شوریگین کارشناس و رئیس بخش انجمن نظامی ایزبورسک در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک در باره اظهارات علنی رئیس جمهوری ترکیه علیه آمریکا، گفت: همه چیز آشکار است. نخست واشنگتن اردوغان را وارد طرح های خود نکرد. از سوی دیگر، تلاش های اخیر کودتا در ترکیه به باور من گره تنگاتنگی با آمریکایی ها دارد و در جریان آن بوده اند.

کارشناس روس ادامه داده است: در واقع آمریکایی ها این کودتا را نظارت می کردند و این مساله سبب لبریز شدن حوصله اردوغان شد و دریافت که حرکت به سوی غرب و به آغوش آمریکا بی معنی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار