طرح کاهش سن مجازات مجرمان به 9 سال در فیلیپین

پارلمان فیلیپین در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن سن مجازات مجرمان از 16 سال به 9 سال کاهش می‌یاید.

طرح کاهش سن مجازات مجرمان به 9 سال  در فیلیپینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یورونیوز، پارلمان فیلیپین در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن سن مجازات و دستگیری افراد مجرم از شانزده سال به نُه سال کاهش پیدا می کند. دولت فیلیپین در ادامه طرح جامع مبارزه با قاچاق مواد مخدر، اخیرا لایحه ای را به پارلمان این کشور ارائه نموده است که طبق آن سن دستگیری و زندانی کردن مجرمان کاهش پیدا می‌کند. دولت فیلیپین علت ارائه این اصلاحیه را استفاده روزافزون باندهای قاچاق مواد مخدر از کودکان عنوان کرده است. 

بر اساس قانون فعلی این کشور کودکان زیر شانزده سال در صورت ارتکاب جرم و دستگیر شدن، به مجازات زندان محکوم نمی شوند. 

«رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین، پیش از این گفته بود کشورش در حال پرورش  نسلی از مجرمان است.  وی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین توانست با شعار از بین بردن قاچاق مواد مخدر به پیروزی دست یابد. وی از ماه ژوئن سال جاری کار خود را آغاز کرده است. در حال حاضر مجرمان زیر سن قانونی، یعنی شانزده سال، پس از دستگیری برای آموزش و بازپروری به مراکز اصلاح و تادیب فرستاده می شوند. 

واکنش صاحبنظران اجتماعی به این اصلاحیه متفاوت بوده است. از سویی مخالفان این طرح اصلاحی معتقدند با مجازات کودکان نسلی مجرم در کشور رشد خواهند کرد که در آینده نیز برچسب جنایتکار به آن‌ها زده خواهد شد. از سوی دیگر ،به نظر می رسد کسانی که به امید پایان قاچاق مواد مخدر در کشور فیلیپین به رودریگو دوترته رای داده‌اند، با اصلاحات او موافق هستند. 

یکی از حامیان طرح دوترته می گوید: «کشور ما به طور واقعی نیازمند چنین قانونی است، زیرا مجرمان می توانند از کودکان برای ارتکاب جرائم خود استفاده کنند. چرا که می دانند اگر برای جرم و جنایت خود از کودکان استفاده کنند، هرگز کودکان زندانی نمی شوند. در حالی که اگر افراد بزرگسال این جرایم را مرتکب شوند، به زندان محکوم می‌شوند.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار