محمودزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کشاورزان از مضررات آتش زدن مزارع بی‌خبرند/ لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش آلودگی هوا

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی برای انجام دوباره کشت محصولات، آلودگی هوا را تشدید می‌کند.

کشاورزان از مضررات آتش زدن مزارع بی‌خبرند/ لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش آلودگی هواجلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی برای آماده‌سازی دوباره کشت محصولات نه تنها به آلودگی هوا دامن می‌زند بلکه عوارض غیرقابل جبرانی را برای زمین در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر عوارض آتش زدن زمین کشاورزی، از بین رفتن موجودات زنده مفید، مواد آلی موجود در زمین و از دست رفتن قوت زمین است که متأسفانه به دلیل آگاهی کم کشاورزان از این موضوع، آتش زدن مزارع همچنان ادامه دارد.

محمودزاده ادامه داد: برای جلوگیری از این اتفاق، در ابتدا باید فرهنگ‌سازی و در نهایت کشاورزان را از مضررات آتش زدن مزارع آگاه کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تأکید کرد: البته تنها آگاه‌سازی کشاورزان مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید در ازای آن، شیوه‌های جایگزین آماده‌سازی سریعتر زمین را نیز به آنها آموزش دهیم چرا که تأمین مخارج بسیاری از کشاورزان تنها از راه زمین‌های کشاورزی و فروش محصولات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار