داغ‌های گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان

هفته گذشته در 15 عکس

مهمترین رخدادهای جهان در هفته گذشته را در قاب تصاویر مشاهده کنید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهان در هفته گذشته شاهد حوادث تلخ و شیرینی بود که در اینجا برخی از مهمترین آنها پیش چشم شما قرار گرفته است. 

1- هواپیمای توپولف 154 وزارت دفاع روسیه که از شهر سوشی عازم سوریه بود 20 دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه با 92 سرنشین به داخل دریای سیاه سقوط کرد. تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. 
هفته گذشته در 15 عکس

2- نخست‌وزیر ژاپن در یک سفر تاریخی به بندر پرل هاربر در جزایر هاوایی رفت. حمله مرگبار جنگنده‌های ژاپنی در سال 1941 به پایگاه نظامی آمریکا در این بندر زمینه‌ساز ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد. این اولین بار بود که یک مقام ژاپنی برای ادای احترام به قربانیان این حمله به این بندر سفر کرد. 
هفته گذشته در 15 عکس

3- پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا با تماس تلفنی خود با رئیس جمهور تایوان پس از 70 سال حاکمیت چین بر این کشور را زیر سوال برد، یک مرکز خرید در چین مجسمه یک خروس را با تقلید از مدل مو و حرکات دست ترامپ در مقابل درب ورودی خود در معرض نمایش گذاشت.
هفته گذشته در 15 عکس

4- نیروهای دولتی کنگو هفته گذشته یک معترض سیاسی را به این شکل دستگیر و به بازداشتگاه انتقال دادند. کنگو مدتهاست شاهد ناآرامی‌های داخلی میان موافقان و مخالفان دولت است.
هفته گذشته در 15 عکس

5- زلزله 7.6 ریشتری در شیلی تلفات انسانی به همراه نداشت اما خسارات زیادی به زیرساخت‌های این کشور وارد کرد.
هفته گذشته در 15 عکس

6- مردم مناطق مسیحی‌نشین اطراف موصل پس از آزادی از چنگ داعش برای اولین بار از سال 2013 توانستند میلاد حضرت مسیح (ع) را جشن بگیرند. 
هفته گذشته در 15 عکس

7- «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با افزایش بودجه کاخ باکینگهام موافقت کرد. سالانه 334 میلیون پوند از جیب مالیات‌دهندگان انگلیسی خرج ملکه می‌شود.
هفته گذشته در 15 عکس

8- عامل حمله تروریستی با کامیون به بازارچه کریسمس برلین در شهر میلان ایتالیا در درگیری با پلیس این کشور کشته شد. وی 24 ساله و اهل تونس بود.
هفته گذشته در 15 عکس

9- گروه تروریستی داعش دو سرباز ارتش ترکیه را پس از دستگیری به صورت زنده سوزاند و فیلم آن را برروی شبکه‌های اجتماعی قرار داد.
هفته گذشته در 15 عکس

10- شهر راهبردی حلب پس از 4 سال اشغال به طور کامل از لوث وجود تروریست‌ها پاک شد و همزمان با آزادی کامل این شهر، اولین برف زمستانی نیز در آن به زمین نشست.
هفته گذشته در 15 عکس

11- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسم خاکسپاری سفیر ترورشده این کشور در آنکارا شرکت کرد. «آندری کارلوف» دوشنبه هفته گذشته در حین سخنرانی در یک نمایشگاه هنری در آنکارا به دست یک شهروند ترکیه‌ای ترور شد.
هفته گذشته در 15 عکس

12- یک عکاس برزیلی پس از آنکه هلیکوپترش به دلیل شرایط بد آب و هوایی از مسیر اصلی منحرف شد، به طور تصادفی با اعضای یک قبیله ناشناخته در جنگل‌های آمازون برخورد کرد و از آنها عکس گرفت.
هفته گذشته در 15 عکس

13- پژوهشگران پس از کشف یک گونه جدید ماهی در آبهای ساحلی جزایر هاوایی، آن را به خاطر تلاشهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حفظ محیط زیست این منطقه به نام او نامگذاری کردند.
هفته گذشته در 15 عکس

14- دختر نیجریه‌ای معلولی که به دلیل نداشتن دست و پا 19 سال از عمرش را داخل لگن پلاستیکی زندگی کرده بود، درگذشت. وی از بدو تولد دچار نقص عضو بود و به همین دلیل، خانواده او برای جابجا کردنش از یک لگن پلاستیکی استفاده می‌کردند. 
هفته گذشته در 15 عکس

15- دولت آمریکا با ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور، 35 دیپلمات روس را از خاک خود اخراج کرد و دو ساختمان مرتبط با سفارت روسیه در نیویورک و مریلند را نیز به روی دیپلمات‌های این کشور بست. 
هفته گذشته در 15 عکس

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار