نخستین جشنواره سراسری پویاگران انقلاب اسلامی برگزار می شود

نخستین جشنواره سراسری "پویاگران انقلاب اسلامی" در دو بخش اصلی "پویانمایی" و "بازی های رایانه ای برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی جعفری؛ رئیس مرکز هنرهای رقومی بسیج و  دبیر جشنواره سراسری "پویاگران انقلاب اسلامی" در نخستین جشنواره پویاگران انقلاب اسلامی گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی پویانمایی و بازی های رایانه ای و بخش های جنبی نرم افزار چند رسانه ای (ویژه تلفن همراه) و موشن گرافیک از 28 دی ماه تا یکم بهمن ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با ارسال آثار به این جشنواره عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را با موضوعات "اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی" و "انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" و همچنین بخش های ویژه "مدافعان حرم" و "بسیج و کارکردهای آن در عرصه و اقشار مختلف جامعه" از طریق وب سایت جشنواره به آدرس festival.mhdb.ir ارسال کنند .

جعفری ادامه داد: مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری "پویاگران انقلاب اسلامی" از سوی دبیرخانه جشنواره  13 دی ماه اعلام شده است.

رئیس مرکز هنرهای رقومی بیان کرد: این جشنواره  با موضوعاتی چون حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تجمیع سرمایه در خدمت کار واقعی یا تجمیع سرمایه در بانک برای پولسازی، خودکفایی، کارگروهی، کار صادق و کار کاذب (با نگاهی به سوداگری، دلالی و سود بی زحمت)، محصول بی کیفیت حاصل کم فروشی، کار بی کیفیت حاصل تنبلی و کم کاری ، رسانه های مدرن و اخلال در کار ، تجمل گرایی، مصرف کالای خارجی، تنوع طلبی و تنوع گرایی در مصرف برگزار می شود.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی دیگر از موضوعات این جشنواره برشمرد و افزود: توجه به فضایل اخلاقی و دینی در زندگی ، الگوهای اخلاقی و آرمانی ، حجاب و عفاف ، احترام به والدین ، انضباط اجتماعی ، حقوق شهروندی از محورای مهم سبک زندگی در این جشنواره است.

این مقام مسئول بازخوانی وقایع انقلاب اسلامی را از دیگر موضوعات این جشنواره دانست و ابراز داشت: بازخوانی وقایع انقلاب در دهه 50 ، تبیین امامت و ولایت فقیه ، استکبار ستیزی ، جنایات آل سعود (با نگاه ویژه به مسئله یمن ، سوریه و فاجعه منا)و مقابله با تهدیدات نرم و سایر موضوعات صورت می گیرد.

وی معرفی شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و سایر موضوعات مرتبط با دفاع و مقاومت اسلامی و کارکردهای بسیج در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی و اقشار مختلف جامعه را از دیگر موضوعات این جشنواره دانست و افزود: افرادی که  علاقه مند هستند که در حوزه پویانمایی شرکت کنند می توانند آثار خود را به  بخش ویژه ای این جشنواره  که به شهدای مدافع حرم مربوط می شود ارسال کنند.

مهدی جعفری عنوان کرد: افرادی که خواستار شرکت در این جشنواره هستند می توانند آثار خود را تا تاریخ 17 دی ماه  ارسال کنند .

جعفری اضافه کرد: در این جشنواره از دو محصول رقومی نیز رونمایی خواهد شد؛ اولین محصول بزرگترین بازی آنلاین "سرزمین من"ویژه تلفن همراه و دومین محصول نرم افزار تعاملی" انقلاب عشق" است و  روایتگر تحرکات انقلابی از 15 خرداد ماه 42 تا 22 بهمن ماه 57 می باشد که کاربر خود را در تمام این وقایع می بیند، یعنی در حقیقت جایگزین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی دانش آموزان است.

وی با اشاره به محل اکران آثار جشنواره گفت: اکران فیلم ها در سالن سینمایی بصیرت در محل لانه جاسوسی سابق است که از صبح 28 دی ماه آغاز می شود و بلیط های آن هم در اختیار اقشار مختلف قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛این جشنواره از تاریخ  28 دی ماه آغاز و انیمیشن های سینمایی اکران می شوند و تا 30 هم ادامه دارد.

قابل ذکر است: اول بهمن ماه مراسم اختتامیه این جشنواره است که همزمان با اختتامیه، چند مرکز رقومی تازه تأسیس در بیرجند، رشت، کرمانشاه، تبریز، محلات، اراک، قم و ارومیه افتتاح می شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار