ساری،

درمان سکته حاد مغزی با روش جدید

سکته حاد مغزی با روش جدید علمی به نام RTPA در بیمارستان آیت الله روحانی بابل درمان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید محمد مسعود حجتی رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه RTPA آمپولی است که به بیمار سکته حاد مغزی تزریق می شود، گفت: با تزریق این آمپول ناحیه ای از بدن که موجب سکته مغزی شده بود، شناسایی و بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه در هنگام سکته مغزی بلافاصله با اورژانس باید تماس گرفته شود، افزود: زمان طلایی برای تزریق آمپول به بیمار را کمتر از 3 ساعت بعد از شروع علائم اعلام کرد.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل با بیان اینکه به صدمات مغزی که به صورت ناگهانی به دلیل انسداد و یا پاره شدن رگهای مغز ایجاد می شوند سکته مغزی می گویند، گفت: فلج شدن ناگهانی یک دست و پا و یا هر دو، منحرف شدن ناگهانی صورت، ایجاد اختلال در صحبت کردن و ادای کلمات، اختلال تعادل ناگهانی و بعضی اوقات سرگیجه و اختلال ناگهانی دید به خصوص یک چشم را از علائم سکته حاد مغزی است.

دکتر حجتی افزود: اصلاح روش زندگی، کنترل استرس، غذای سالم، خواب کافی و نرمش منظم از روشهای موثر در پیشگیری از این بیماری است.

وی گفت: کنترل فشار خون، کنترل دیابت، کنترل چربی خون، کنترل چاقی، عدم استعمال سیگار و قلیان، عدم مصرف الکل نیز می تواند از بروز سکته مغزی جلوگیری کند.

رئیس بخش مغز و اعصاب بیمارستان روحانی بابل از دست دادن زمان پس از سکته مغزی را از دست دادن عملکرد مغز اعلام کرد و از مردم خواست علائم سکته مغزی را جدی بگیرند و با مشاهده کج شدن صورت، اختلال در تکلم و لمس شدن بدن سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار