جشنواره شعر انقلاب به بلوغ رسیده است

رضا نیكوكار در حاشیه اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب گفت: انقلاب جدای از مردم نبوده و نیست و شاعر انقلاب نیز جدای از مردم نیست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا نیكوكار، شاعر متعهد و انقلابی كشور كه در ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب موفق به كسب هدیه ویژه دبیر هنری جشنواره شد، با بیان اینكه جشنواره شعر انقلاب در طول این سال‌ها پوست انداخته و به بلوغ رسیده، اظهار كرد: البته نباید فراموش كرد كه هیچ حركتی آن هم جشنواره‌ای در این سطح بدون نقص نخواهد بود اما یقینا تمام این تجارب در نهایت منجر به تكامل می شود.
 
وی ادامه داد: یكی از اتفاقات خوب این دوره از جشنواره برگزاری اختتامیه در شهری غیر از تهران بود و انتخاب شیراز كه خود یكی از گنجینه‌های شعر وادب فارسی ست به عنوان میزبانی از شاعران حال و هوای خاصی به جشنواره بخشید و علاوه بر آن استفاده از ظرفیت‌های استانی چه در حیطه‌ اجرایی و دیگر حیطه‌ها باعث پربار تر شدن مراسم شد.
 
نیكوكار با اشاره به تلاش های مسئولان برگزار كننده جشنواره شعر انقلاب، عنوان كرد: شاهد بودیم كه چطور همه عزیزان در استان فارس در این چند روزه تلاش شبانه روزی برای بهتر برگزار شدن جشنواره داشتند كه جا دارد همین جا از تك تك آن‌ها قدردانی كنم و پیشنهاد می‌دهم كه سال دیگر به میزبانی شمال كشور و شهر رشت پذیرای شاعران باشیم.
 
این شاعر كشور خاطرنشان كرد: به عنوان شاگرد كوچك شعر انقلاب از دبیر جشنواره جناب آقای امیری اسفندقه تشكر می كنم كه من كمترین را لایق دانستند و با دریافت این جایزه بار سنگین مسئولیت خود را در ادامه این مسیر بیشتر و بیشتر حس می‌كنم.
 
وی همچنین گفت: یكی دیگر از محسنات این دوره، تنوع موضوعی جشنواره بود كه شعر انقلاب را محدود به تعاریفی نكرد كه شاید هنوز عده ای را به اشتباه وا می دارد. در برداشت از این عنوان، شعر انقلاب با تمام افت و خیزها و فراز و فرودهایی كه داشته امروز در حال رشد و تكامل است و تعهد به آرمان هاست كه شعر انقلاب را زنده نگه می‌دارد و علاوه بر آن به دنبال پویایی ست و این پویایی تا بینهایت ادامه دارد.
 
نیكوكار با تاكید بر اینكه شعر انقلاب نیاز امروزو هر روزه ی مردم است، عنوان كرد: انقلاب جدای از مردم نبوده و نیست و شاعر انقلاب نیز جدای از مردم نیست. همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «شعر علاوه بر آنكه ظرفی برای بیان احساس شاعرانه است، باید در خدمت ارزش‌ها باشد، شعر نمی‌تواند نسبت به مسائل موجود كشور بی‌تفاوت باشد یا از آن صرف نظر كند...» و همه‌ این‌ها نشان از اهمیت شعر انقلاب و جایگاهی دارد كه رسالت من شاعر است كه آن را حفظ و برای ترویج آن تلاش كنم.
 
این شاعر ادامه داد: اگر به سمت جلو گام برمی داریم باید نگاه كنیم به پشت سرمان كه چه كسانی خون دل خوردند تا امروز به این نقطه از جغرافیای شعر انقلاب برسیم و خدای نكرده یادمان نرود آن ها را كه تا آخرین لحظه حیات دنیوی‌شان متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی در شعرشان بودند.
 
وی گفت: آینده روشن شعر انقلاب را امروز همه ما می توانیم به وضوح ببینیم. با استقبالی كه شاعران از این جشنواره كردند، اكثریت قریب به اتفاق آن نیز شاعران جوانی بودند كه شور انقلابی در قلب و قلم شان موج می زد. همه آن ها برگزیده شعر انقلاب اند و سرمایه شعر انقلاب. باشد كه غافل نشویم از این سرمایه ها كه مملكت ما این گهرهای ناب را بسیار دارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.