10 مهارت لازم برای موفقیت شغلی در سال 2020

به پیش بینی کارشناسان با آغاز سال 2020 وارد دورانی خواهیم شد که عملا شواهد حضور در دوران انقلاب صنعتی چهارم بیش از هر زمانی مشهود و برای عموم قابل لمس خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عبارت "انقلاب صنعتی چهارم" اولین بار توسط آلمان مورد استفاده قرار گرفت که البته در تلفظ روان تر "چهارمین انقلاب صنعتی" نامیده می شود. اما اگر بخواهیم نگاهی بسیار کوتاه به توالی انقلاب های صنعتی داشته باشیم؛ اولین دوره مربوط به زمان اختراع موتور بخار می شود. پس از آن مهار الکتریسیته و بهره برداری از آن قرار دارد و جایگاه سوم را نیز به ورود کامپیوترها به چرخه صنعت اختصاص داده اند.
 
این دوران، که دوران چهارمین انقلاب صنعتی نامیده می شود، دورانی است که با ورود هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بزرگ داده ها مقارن شده است.
 
با توجه به پارامترهای مطرح شده برای دوران چهارم؛ شاید این اولین انقلاب در طول تاریخ باشد که انسان اثر مستقیمی بر ظهور آن نداشته و رایانه ها بطور مستقل و کامل با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و خطوط تولید را هدایت می کنند. نقطه آرمانی این انقلاب مکانی است که دیگر نیازی به حضور انسان در محیط های صنعتی نباشد و همه چیز بصورت رباتیک کنترل شود.
 
نکته قابل توجه در رابطه با انقلاب صنعتی چهارم آن است که این دوره همه صنایع را تحت اثر قرار می دهد و فقط مربوط به کارخانه ها نیست. برای مثال خرده فورشی ها، فست فودها، فروشگاههای زنجیره ای و هر بخشی که فکرش را بکنید در این روند حضور خواهند داشت. شاید بتوان امکان تحویل کالا با پهپادهای آمازون و  ورود پرینترهای سه بعدی تا تهیه منوی اختصاصی با کمک هوش مصنوعی در شعب استارباکس را نیز به نوعی آثار درگیری در انقلاب صنعتی چهارم دانست.
 
به پیش بینی کارشناسان با آغاز سال 2020 وارد دورانی خواهیم شد که عملا شواهد حضور در دوران انقلاب صنعتی چهارم بیش از هر زمانی مشهود و برای عموم قابل لمس خواهد شد. دورانی که روش های رباتیک و مستقل در حمل و نقل، هوش مصنوعی، دانش ماشینی، پیشرفته ترین حالت برای مواد، بیوتکنولوژی و ژنومیک* در آن قابل تصور است.
 
قطعا در دورانی که مورد اشاره قرار گرفت، شرایط بازار کار، استخدام و طی مراحل موفقیت شغلی نیز دچار تحولاتی اساسی خواهد شد. دورانی که تعامل با تکنولوژی در بحث شغلی به بالاترین میزان خود می رسد و این نیازمند کسب دانش و پیش آمادگی هایی برای ورودی موفق است.

منبع: پول نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار