مشهد؛

دفن زباله های عفونی مراکز درمانی و تهدید سلامت مردم

زباله های عفونی در تربت جام بی خطر سازی نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ اعضای کار گروه پسماند تربت جام از روند دفن زباله های عفونی برخی مراکز درمانی و مطب های پزشکان همراه با دیگر زباله های شهر و ایجاد خطرات زیست محیطی و بی خطر سازی نکردن زباله های عفونی و تهدید سلامت جامعه انتقاد کردند.                                                        
اعضای این کار گروه خواستار نصب کوره زباله سوز و بی خطر سازی زباله های عفونی در این شهرستان شدند.

عضو نظام پزشکی تربت جام گفت: برابر تفاهم نامه با دانشکده علوم پزشکی تا پایان سال 88 زباله های عفونی در کوره بیمارستان سجادیه بی خطر و سپس دفن می شد اما از سال 89 این دانشکده زباله های عفونی را قبول نکرده است.

ابوبکری افزود :نظام پزشکی با ایجاد قرارداد با بخش خصوصی نسبت به جمع آوری زباله های عفونی و غیر عفونی با هزینه پزشکان به صورت تفکیک شده اقدام کرد و با حمل به سایت شهرداری بدون بی خطر سازی همراه دیگر زباله ها دفن می شود.

ابوبکری با ابراز گلایه از شهرداری و دانشکده در قبول نکردن زباله مطب پزشکان تصریح کرد: پزشکان شهرستان برابر ضوابط کلیه حقوقات شهرداری را پرداخت می کند اما زباله تولیدی مطب را به هزینه خودشان توسط بخش خصوصی جمع آوری می شود.                                          

او گفت:در سایت دفن زباله تعدادی از افراد مشغول تفکیک زباله ها هستند که وجود زباله های عفونی برای آنان بسیار خطرناک است و باید این زباله بی خطرسازی شود.                            

ابوبکری افزود : برای جلوگیری از این معضل باید هرچه سریعتر طرح جامعه مدیریت پسماند در شهرستان اجرایی شود و این مشکل بر ای همیشه حل شود.

بخشدار مرکزی تربت جام با تاکید بر بی خطرسازی زباله های عفونی گفت: دانشکده علوم پزشکی و نظام پزشکی مساعدت و همراهی کنند تا زباله عفونی پس از بی خطر سازی به سایت شهرداری انتقال یابد.

داودیان افزود: درمانگاه تامین اجتماعی هم موظف است زباله تولیدی عفونی را بی خطر سازی کند و دانشکده علوم پزشکی نظارت کافی داشته باشد.
انتهای پیام // س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.