کرمانشاه؛

فروش ذرت کرمانشاه در بورس

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه از عرضه و فروش 73 هزار تنی ذرت تولیدی استان کرمانشاه در بورس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسماعیل پرویزی‌فر، با بیان اینکه امسال در مجموع 97 هزار تن ذرت از ذرت‌کاران استان خریداری شد، اظهار کرد: در نهایت پس از طی مراحل خشک کردن میزان ذرت جمع‌آوری شده به 82 هزار و 770 تن رسید که از این میزان تاکنون 73 هزار تن آن از طریق بورس عرضه و به فروش رفته شده است.


پرویزی‌فر ادامه داد: در حال حاضر فروش 9 هزار و 770 تن از ذرت جمع‌آوری شده در استان در بورس باقیمانده که احتمالا تا پایان هفته این میزان ذرت نیز از طریق بورس به فروش خواهد رفت.جمع‌آوری ذرت تولیدی از استان از طریق 27 مرکز سطح استان انجام شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه با بیان اینکه جمع‌آوری و عرضه ذرت تولیدی در استان در بورس از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه و از 21 شهریور ماه آغاز شده است، گفت: جمع‌آوری و عرضه ذرت در بورس از طریق این شرکت تا اواخر هفته گذشته ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه پرداخت مابتفاوت قیمت ذرت عرضه شده در بورس با قیمت تضمینی ذرت باید توسط دولت پرداخت شود، گفت: با پیگری‌های انجام شده پرداخت مابتفاوت ذرت عرضه شده در بورس از سوی دولت به ذرت‌کاران استان انجام شده است.

وی قیمت تضمینی ذرت در سال جاری 1036 تومان اعلام شده بود، گفت: ذرت عرضه شده در بورس ابتدا با قیمت 890 و 900 تومان به فروش رسید و این قیمت در حال حاضر حدود 740 تومان است.همچنین بابت خشک کردن هر تن ذرت 45 هزار تومان هزینه می‌شود که این رقم تاکنون از سوی ذرت کاران پرداخت شده و در تلاشیم تا دولت این مبلغ را پرداخت کند.

پرویزی‌فر با بیان اینکه از سال گذشته عرضه محصولات کشاورزی در بورس و به صورت آزمایشی در دو استان کرمانشاه و خوزستان آغاز شد، گفت: سال گذشته استان کرمانشاه به عنوان پایلوت عرضه جو در بورس انتخاب شد که در نهایت 300 تن جو تولیدی در استان از طریق بورس عرضه شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، ذرت ، بورس ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.