بیکاری جوانان اروپا صدای پاپ را هم درآورد

رهبر کاتولیک‌های جهان در آخرین سخنرانی خود در سال 2016، از سران اروپا خواست به فکر بیکاری جوانان باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک های جهان روز گذشته (شنبه) از سران اروپا درخواست کرد برای بیکاری جوانان این قاره چاره ای بیاندیشند. وی همچنین گفت نسل جدید بیشتر از نسلهای قبلی با ناامیدی، مهاجرت و بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

پاپ فرانسیس در آخرین سخنرانی خود در سال 2016 میلادی در کلیسای "سن پیترو" در شهر واتیکان در رم اعلام کرد: درب‌ها باید به روی جوانان باز شوند تا آنها بتوانند رویاپردازی کنند و برای تحقق رویاهایشان بجنگند. ما جوانان خود را بخاطر نداشتن جایگاهی در جامعه محکوم می کنیم؛ زیرا آنها را به حاشیه های زندگی رانده ایم و مجبورشان کرده ایم مهاجرت کنند یا وارد مشاغلی شوند که هیچ آینده ای برایشان ندارد.

نرخ بیکاری جوانان در ایتالیا بیش از 36 درصد گزارش شده و حتی از رقم 18 درصد در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا هم فراتر رفته است. بنابر اعلام "سازمان بین المللی کار"، در آفریقا، قاره ای که بیشترین جمعیت جوان را در جهان دارد، بیکاری جوانان در سال 2016 با افزایش همراه بوده و در شمال آفریقا نرخ بیکاری به حدود 30 درصد رسیده است. فقر و نبود فرصت های شغلی در آفریقا باعث مهاجرت جوانان به اروپا می شود. در سال 2016 حدود 5000 مرد، زن و کودک در تلاش برای رسیدن به اروپا با قایق، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار