محکومیت انفجارهای مرگبار بغداد از سوی برخی از کشورهای عربی

برخی از کشورهای عربی، انفجارهای تروریستی روز گذشته در مرکز پایتخت عراق را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موسوعه العراق، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای، انفجارهای تروریستی روز گذشته (شنبه) مرکز بغداد را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این انفجار که به دست تروریست های داعش صورت گرفت و 28 کشته و 53 زخمی بر جای گذاشت، تلاشی جنایتکارانه برای مخفی کردن شکست های خود در برابر پیروزی های ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات موصل بود.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی نیز اعلام کرد: عربستان انفجارهای تروریستی بازار السنگ بغداد را به شدت محکوم می کند و بر موضع ثابت خود در محکومیت  تروریسم و هرگونه افراط‌گرایی تاکید می کند.

وزارت خارجه قطر نیز با انتشار بیاینه‌ای در خبرگزاری رسمی این کشور، اعلام کرد: این اعمال جنایتکارانه که غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و امنیت را تهدید می کند، با تمامی ارزش های انسانی و اصول انسانی مغایرت دارند.

دولت قطر در این بیانیه هرگونه اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و وقوع این حادثه تروریستی را  به دولت و ملت عراق تسلیت گفت.

یک مقام مسئول در وزات خارجه کویت نیز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: دولت کویت به تلاش خود برای مبارزه با تروریسم و نابودی  آن ادامه می دهد و همواره در کنار مردم عراق است.

این مقام مسئول گفت: دولت کویت این انفجارها را به شدت محکوم می کند و به دولت و ملت عراق تسلیت می گوید.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر نیز انفجار تروریستی بازار السنگ بغداد را به شدت محکوم و اعلام کرد: دولت و ملت مصر در کنار دولت و ملت عراق در مقابله با تروریسمی است که امنیت و ثبات آن را هدف قرار می دهد.

محمد مومنی، سخنگوی دولت اردن نیز در بیانیه‌ای این انفجارهای تروریستی و غیرانسانی را به شدت محکوم کرد و گفت: تروریسم همه روزه و به بدترین شکل مردم را هدف قرار می دهد. وی از عراق خواست تلاش های خود را برای مقابله با تروریست ها افزایش دهد.

سخنگوی دولت اردن بر حمایت کشورش از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم و تروریست ها تاکید کرد.

روز گذشته دو انفجار تروریستی در بازار السنگ در مرکز بغداد صورت گرفت که 28 کشته و 53 زخمی برجای گذاشت.  گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت و  اعلام کرد هدفش از این انفجارها، تجمع شیعیان بوده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار