شهرکرد؛

کاهش 5 درصدی میانگین بارندگی در چهارمحال و بختیاری

میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در استان چهارمحال و بختیاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میانگین بارندگی سال زراعی جاری (از اول مهر ماه) تا کنون در این استان را 226 میلی متر بیان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش دارد.

شاهرخ پارسا افزود: طی این مدت میزان بارندگی در کوهرنگ 644 میلی متر گزارش و با توجه به افزایش دما، برف موجود در این ایستگاه به طور کامل آب شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان ارتفاع برف شهرستان کوهرنگ در سال گذشته و در تاریخ امروز 155 سانتی متر بود. 

پارسا گفت: از چند سال اخیر با وقوع پدیده تغییر اقلیم در چهارمحال و بختیاری و خشکسالی های متوالی ناشی از آن، شاهد کاهش بارش برف و افزایش دما در استان هستیم.

وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب استان طی شب گذشته، بارش باران در شهرستان های کوهرنگ، اردل، فارسان و شهرکرد آغاز شده است.

پارسا اضافه کرد: با فعالیت این سامانه طی دو روز آینده، آسمان اکثر نقاط استان، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران خواهد بود.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته سفیددشت با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین و لردگان با بیشینه دمای 21 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان گزارش شد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.