اهواز؛

لزوم تعطیلی مهد ومدارس هنگام پدیده وارونگی

در صورت عدم تعطیلی مدارس در این شرایط، دانش آموزان باید حتما از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وقوع پدیده وارونگی دما در اهواز گفت: ‌بهتر است در چنین شرایطی حداقل مهدکودک‌ها و مدارس دوره ابتدایی تعطیل شوند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده،‌ اظهار کرد:‌ آلاینده‌های صنعتی که معمولا باید در ارتفاعات بالاتر باشند، در زمان وقوع پدیده وارونگی دما به ارتفاعات پایین‌تر انتقال می‌یابند و در سطح زمین قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که پدیده اینورژن، ‌خطراتی برای افراد حساس و آسیب‌پذیر به همراه دارد، تصریح کرد:‌ کودکان، سالمندان،‌ افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افراد مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی و افراد دارای مشکل‌های تنفسی، گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر در زمان وقوع این پدیده را تشکیل می‌دهند که باید حتی‌الامکان در این زمان از خانه خارج نشوند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: در صورتی که ضرورت داشته باشد گروه‌های پرخطر از خانه خارج شوند، حتما باید از ماسک استفاده کنند اما توصیه می‌شود این گروه‌ها حتما در زمان وقوع پدیده وارونگی دما در خانه بمانند.

سلمان‌زاده عنوان کرد:‌ همچنین به تمامی افراد توصیه می‌شود هنگام وقوع پدیده اینورژن در محیط و فضای باز به فعالیت‌های سنگین ورزشی نپردازند؛ ورزش در چنین شرایطی در محیط باز ضررهایی برای فرد ایجاد می کند.

 

وی با اشاره به نقش آلایندگی خودروهای شخصی در ایجاد پدیده اینورژن، گفت: پدیده خودروهای تک سرنشین و این‌که هر فردی با وسیله نقلیه شخصی خود قصد جابه‌جایی دارد؛ موجب افزایش میزان آلاینده‌ها در جو می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که در حال حاضر مردم حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی جهت جابه‌جایی استفاده کنند و با خودروهای شخصی تردد نکنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد:‌ به شرکت‌ها و صنایع آلاینده نیز توصیه می‌شود در چنین شرایطی که پدیده وارونگی دما وجود دارد، فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. البته نمی‌دانیم این توصیه تا چه میزان قابل انجام است و تا چه حدی می‌توان چنین درخواستی را از این شرکت‌ها و صنایع داشت.

سلمان‌زاده در خصوص وضعیت تعطیلی مدارس و ادارات در زمان وقوع پدیده اینورژن تصریح کرد:‌ بهتر است در چنین شرایطی حداقل مدارس دوره ابتدایی و مهدکودک‌ها تعطیل شوند و در صورت عدم تعطیلی مدارس در این شرایط، دانش آموزان باید حتما از ماسک استفاده کنند.

وی عنوان کرد:‌ هنگام وقوع پدیده وارونگی دما افزایش مصرف شیر کم‌چرب و میوه و سبزیجات که به کاهش سموم و آلایندگی‌ها در بدن کمک می‌کنند، توصیه می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.