آمريکا از کره شمالی خواست از اقدامات تحريک آميز پرهيز کند

واشنگتن در واکنش به اظهارات رهبر کره شمالی از این کشور خواست از هر گونه اقدام تحریک آمیز پرهیز کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از اظهارات رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور آخرین مراحل پیش از آزمایش یک موشک بالستیک را طی می کند، دولت آمریکا روز یکشنبه از آن کشورخواست از هر نوع  اقدام تحریک آمیز  پرهیز کند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی روز شنبه خود به مناسبت سال نو میلادی اطمینان داد کشورش در سال 2016 به یک  قدرت هسته ای  بدل شده است.

وی گفت کره شمالی از چنان قدرت نظامی برخوردار است که حتی قدرتمندترین دشمن ها نیز نمی توانند به این کشور آسیب برسانند. 

در واکنش به این اظهارات، گری راس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تماس با خبرگزاری فرانسه گفت: ما از کره شمالی می خواهیم از هر نوع اقدام تحریک آمیز و هر گونه لفاظی تند و آتشین که تهدیدی برای صلح و ثبات جهان به شمار می آیند، پرهیز کند؛ پیونگ یانگ باید پیش از هر چیز، گزینه راهبردی عمل به تعهدات بین المللی اش را برگزیند؛ باید یادآور شوم که در تعداد زیادی از قطعنامه های شورای امنیت، کره شمالی از انجام آزمایش موشک های بالستیک منع شده است. 

این مقام پنتاگون همچنین از همه کشورها خواست به هر شیوه ممکن به کره شمالی توضیح دهند که آزمایش موشک های بالستیک اقدامی غیرقابل قبول است و انجام این آزمایش ها، عواقب مخصوص به خود را هم دارد. 

کره شمالی در سال 2016 در چارچوب تلاش های دائمی خود برای دستیابی به توان هدف قرار دادن خاک آمریکا با یک موشک حامل کلاهک هسته ای، دو آزمایش هسته ای انجام داد و چند موشک پرتاب کرد.

تحلیلگران در مورد توانمندی واقعی کره شمالی در دستیابی به یک سلاح هسته ای اختلاف نظر دارند زیرا این کشور تابحال نتوانسته است یک موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار